Er det lovlig?
Fra : SY

Dato : 19-04-01 22:37

Hej
Er det lovlig at sende at sende et mail eller et brev til et firma, som man
gerne vil lave noget for uden de har henvende sig til mig??
tak

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-04-01 23:24

"SY" <nhiasy@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
som man
> gerne vil lave noget for uden de har henvende sig til mig??

Ja, da.

Niels

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-04-01 21:30

In <9bnoi8$cc7$1@news.inet.tele.dk>, on 04/20/2001
at 12:23 AM, Niels P Sønderskov <npsonder@hotmail.com> said:

>"SY" <nhiasy@stofanet.dk> wrote in message
>som man

>Ja, da.

et brev er ok, men hvad med en e-mail? Er det kun private modtagere der er
beskyttet?

/Knud

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-04-01 21:56

kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen) writes:

> et brev er ok, men hvad med en e-mail? Er det kun private modtagere der er
> beskyttet?

Et tilbud om arbejde er vel ikke markedsføring og er derfor ikke
reguleret af markedsføringsloven, der er det eneste der specielt
forbyder email i visse tilfæde jeg kan komme på.

Men den arktuelle paragraf (§6a stk 1) beskytter ikke kun
private. Markedsføring over hvor virksomheder er også forbudt, hvis
det foregår uopfordret via email.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : SY

Dato : 21-04-01 22:21

det jeg spurgte om er faktisk markedsføring, det er jo ikke for at søge job
i den forstand, men måske rettelse til hjemmeside, eller tilbyde et andet
design, eller hvad ved jeg.

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-04-01 22:26

"SY" <nhiasy@stofanet.dk> writes:

> det jeg spurgte om er faktisk markedsføring, det er jo ikke for at søge job
> i den forstand, men måske rettelse til hjemmeside, eller tilbyde et andet
> design, eller hvad ved jeg.

Du har ret. Jeg kan ikke læse.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-04-01 03:30

> [...]
søge job
> i den forstand, men måske rettelse til hjemmeside, eller tilbyde et

Jeg tror nu også du ville stå dig ved at ringe til dem, besøge dem eller
udforme mere traditionelt markedsføringsmateriale i form af brochurer
eller lignende. Mange virksomheder tager sig ikke videre af mails.

Niels

Fra : alexander

Dato : 19-04-01 23:24

"SY" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som man
> gerne vil lave noget for uden de har henvende sig til mig??

kaldes også en uopfordret ansøgning om tilbud på arbejde og det må man
gerne, men firmaet behøver ikke at svare

Fra : SY

Dato : 20-04-01 08:38

mange tak for svarende