Skærme
Fijala 3554
Fuzzy Dell 2001FP
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 30-12-03 21:19

Hejsa,

Så kom den endelig - min 2001FP. Og den står dæleme flot...kan ikke klage
på skærmen, den er lækker.

Jeg bruger en inspiron4100 som eneste arbejdsstation - og billedet står som
beskrevet helt skarpt når jeg forbinder maskinen direkte til skærmen (kun
analog udgang). Men gennem min portreplikator er der "skygger" på især sort
skrift mod hvid baggrund eller i grå flader. Der er desværre heller ikke
DVI i portreplikatoren.

Hvad dælen gør en klog nu? Laver et generationsskifte på den bærbare? (det
var jo ikke lige meningen, den opfylder mine behov fuldt ud)

Mvh,
/Kasper

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-12-03 21:31

Hm. Jeg havde engang forbundet min 20" Dell (1600*1200) via en switchbox.
Ved den høje opløsning skal der bruges kabler, omskiftere, 'repilkatorstik'
mv. af meget høj kvalitet for at minimere støjen. Jeg opgav og slog en 17"
op på væggen til den anden computer.

v.h.

Fra : Zulu

Dato : 31-12-03 10:38

> [...]
>
> Hvad dælen gør en klog nu? Laver et generationsskifte på den bærbare? (det
> var jo ikke lige meningen, den opfylder mine behov fuldt ud)

Min 1 år gamle bærbare kan ikke engang levere 1600x1200 (til min 20" LG
L2010P) på VGA udgangen uden at det bliver sløret, så du skal lige tjekke at
den kan det inden du smider penge efter en ny.

Zulu

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 02-01-04 00:47

Hejsa,

> Min 1 år gamle bærbare kan ikke engang levere 1600x1200 (til min 20" LG
> L2010P) på VGA udgangen uden at det bliver sløret, så du skal lige tjekke at
> den kan det inden du smider penge efter en ny.

Uff - det lyder ikke for godt. Men det er et helt andet billede jeg får
hvis jeg forbinder direkte til maskinen. Så outputtet er sådan set ok!

Mon DELL kan få ondt af mig og give mig en anden portreplikator (hvis man
kunne forestille sig at støjen kun findes på mit eksemplar) ?

Mvh,
*/Kasper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-04 11:41

Kasper Carøe Olsen <news@abkm.dk> crashed Echelon writing

> Mon DELL kan få ondt af mig og give mig en anden portreplikator (hvis man
> kunne forestille sig at støjen kun findes på mit eksemplar) ?

Det kan vel aldrig skade at kontakte teknisk support og fortælle dem de har
et problem med replikatoren som du ønsker løst.

--
Bjarke Andersen

Fra : Gunnar Anders Larsen

Dato : 02-01-04 15:51

Til dem som har bestilt denne skærm i Danmark , her er prisen fra Dells
Svenske side i svenske
kroner:

Dell Dell UltraSharp 2001FP HAS Midnight Grey - ** HEIGHT ADJUSTABLE
MODEL **, Active matrix TFT LCD, 20.1" (51.0cm), 0.255mm, 250CD/m2, 400:1,
response time 16 ms, TCO 99 >>> 11 269 kr

11269kr * 0,82 = 9240,58 danske kroner.
Så hent den i Sverige eller bedre få Dell DK til at sætte prisen ned.

Gunnar A. Larsen.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-01-04 17:14

> [...]
>

> 11269kr * 0,82 = 9240,58 danske kroner.
> Så hent den i Sverige eller bedre få Dell DK til at sætte prisen ned.

I USA tager de 799$ for den med kupon tilbud, 899$ normal pris - dette
svarer til latterlige 5.200 kr incl moms og forsendelse.

Jeg har før herinde ytret mig over denne groteske pris i DK - iog nu ser
vi, at den koster mindre i Sverige også.

Problemet er, at Dell kun leverer i det land, man har adresse i. Man kan
med andre ord IKKE bestille fra en Dell i ulandet til en DK adresse - så
får man at vide, man skal handle i Dell DK.

Så du skal kende en med adresse i Sverige, for at lave dette trick.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : TS

Dato : 03-01-04 12:23

> Jeg har før herinde ytret mig over denne groteske pris i DK - iog nu ser
> vi, at den koster mindre i Sverige også.

Hej
Jeg har også tidligere set at du er meget harm over prisen på skærmen i DK -
det kan jeg godt forstå.

Men tænk lige på at du for at få en sammenlignelig pris i DK skal gange med
1,25 (moms) og tage hensyn til den for tiden historiske lave dollarkurs. Den
er i dag ~ 6 kroner for en dolalr, for et år siden var den ~7 kroner. Og
regner du lidt, så svarer den svenske pris til en dollarkurs på ~8 kroner
per dollar. DEt er vel kun ca. 1½ år siden at dollarkursen i forhold til ?
var 1 til 1. Længere tilbage var eruroen endda noget lavere prissat. SÅ husk
lige også at eurokursen altid har været ~7,5 kroner

Så hvis man rigtig skal sammenligne så er prisen i Sverige ~2.500 højere en
den tilsvarende amerikanske (uden at tage hensyn til den meget lave
dollarkurs). Det er selvfølgelig også ca. 25% mere.

/TS

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-04 12:43

Kan du forklare dit regnestykke lidt nærmere?

Fra : TS

Dato : 03-01-04 19:33

"Jens Jensen" <wordeksperten@mail.dk> wrote in message
> Kan du forklare dit regnestykke lidt nærmere?

Ja - jeg lavede det i et Excel ark:

Normalpris i $ 900
Med 25% dansk moms 1125
Pris i DK med nuværende kurs (~6) 6750
Pris med kursen for 1 år siden (~7) 7875
Pris med kursen for 2 år siden (~8) 9000
Svensk pris I DKK 9200
USA kampagneprisen (800$) i kroner 4800
Inklusiv dansk moms 6000

De 5.200 inklusiv moms og forsendelse må jo være den amerikanske moms. Den
har jeg i mit regnestykke antaget er --> 0%.
Såfremt den ikke er det, giver det selvfølgelig endnu større grund til at
undre sig over prisen. Jeg synes nu også at der er en voldsom forskel, det
skal der ikke herske tvivl om. Jeg ville bare pointere at man skal tage en
række forbehold førend man direkte begynder at sammenligne priser.

/TS

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-04 17:32

"Gunnar Anders Larsen" <gun1950@hotmail.com> crashed Echelon writing

> 11269kr * 0,82 = 9240,58 danske kroner.
> Så hent den i Sverige eller bedre få Dell DK til at sætte prisen ned.

Tja, prisen er endnu lavere i USA, det samme var 2000FP og Dell ønskede
ikke at ændre prisen, wonder why :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 04-01-04 20:26

On Fri, 2 Jan 2004 15:50:52 +0100, Gunnar Anders Larsen wrote:

> Til dem som har bestilt denne skærm i Danmark , her er prisen fra Dells
> Svenske side i svenske
> kroner:

Jep, heldigvis var DELL i denne sammenhæng til at tale lidt med. Fik den da
lidt ned, men ikke i den størrelsesorden som US-priser ligger.

Mvh,
/Kasper

Fra : R-8700

Dato : 04-01-04 21:03

Hejsa Kasper.

Må jeg være fræk og spørge hvad du fik den til ?

Jeg fik min til 10250,- og extra 1000,- i rabat pga. forsinkelse.

Så min total er 9250,-
<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail og messenger
ICQ nr.6943693
Messenger : RasSPAMNOTser4444@hotmail.com

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 07-01-04 00:36

On Sun, 4 Jan 2004 21:02:34 +0100, R-8700 wrote:

> Må jeg være fræk og spørge hvad du fik den til ?

I udgangspunktet lidt mindre end dig - men heldigvis blev min ikke
forsinket :)

Mvh,
/Kasper

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 07-01-04 17:56

In message <iusue8b2xkxj$.16pgpdp2yfzt2$.dlg@40tude.net>, Kasper
=?iso-8859-1?Q?Car=F8e?= Olsen <news@abkm.dk> wrote:

> I udgangspunktet lidt mindre end dig - men heldigvis blev min ikke
> forsinket :)
>
> Mvh,
> /Kasper

Så der burde ikke være leveringsproblemer nu?

Jeg håber at få bestilt en i løbet af en uges tid...den kan så komplementere
den 1901FP jeg lige har fået på mit arbejde - også en ganske god skærm som
firmaer med aftale kan få hos Dell til rimelige penge, specielt hvis man køber
62

Lars
--
Posted with Ipaq 5550 and Ink Spot for PocketPC

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 08-01-04 00:49

On Wed, 7 Jan 2004 16:55:50 +0000 (UTC), Lars Jacobsen wrote:

> Så der burde ikke være leveringsproblemer nu?

Nej, jeg fik min mellem jul og nytår. Blev bestilt medio december, så det
er nu engang den shipping-tid der er fra øerne derovre vestpå.

Jesus :)

/Kasper

Fra : R-8700

Dato : 13-01-04 13:23

Hejsa Kasper

Jeg har desværre stadig ikke modtaget min skærm.. DELL kører med en utrolig
dårlig service i mit tilfælde.

Hvordan er den at arbejde ved ?? Noget godt / skidt ??

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 14-01-04 02:36

On Tue, 13 Jan 2004 13:23:07 +0100, R-8700 wrote:

> Jeg har desværre stadig ikke modtaget min skærm.. DELL kører med en utrolig
> dårlig service i mit tilfælde.

Det var dog utroligt. Der gik vist 10-12-14 dage i mit tilfælde!

> Hvordan er den at arbejde ved ?? Noget godt / skidt ??

Jeg har intet skidt at sige om skærmen. Jf. overskriften på denne tråd har
jeg lidt problemer med en irriterende portreplikator - så det er min eneste
frustration, og det kan man dårligt klandre skærmen. Det er en super fed
skærm. Jeg kommer fra min CRT Sony F400 - og det er jo et stort skridt i
den rigtige retning det her!

Mvh,
/Kasper