Søg via Google giver pop up fra search-com~
Fra : PV

Dato : 30-12-03 19:57

hej gruppe,
Jeg bruger IE 6.0 og google toolbar. Har i dag fået et irriterende problem.
Hver gang jeg søger - både via toolbar - og også på google.com direkte, får
jeg efter nogle få sekunder et pop-up hvor adressen "search-company.com"
giver mig en række svar også!

Har opdaget, at den "service" laver en ny .dll fil i windows: "mshp.dll".
Har slettet den, og servicen stopper. Med det samme jeg starter maskinen op
igen, starter det hele forfra, og mshp.dll er på sin vante plads

Startsiden i IE ændres også fra min sædvanlige startside til adressen
"res://mshp.dll/index.html#22776"
Nogen der har en idé om hvor jeg skal lede efter det program der laver
balladen? Og gerne en idé om hvordan jeg fjerner det.

På forhånd tak og godt nytår
Per

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 01:50

"PV" <pervangkilde@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har en idé om hvor jeg skal lede efter det program der laver
> balladen? Og gerne en idé om hvordan jeg fjerner det.

Den skal også væk i reg.basen.

Inde på deres hjemmeside er der - lidt svært tilgængeligt - en forklaring på
en fremgangsmåde til at afinstallere den, og efter forgæves at have forsøgt
via fjern/tilføj programmer, lykkes det i forbindelse med en vis portion
hissighed alligevel ad den vej.

Der er også en masse hit på Google ved blot at søge på search-com.
Karsten H. Jensen

Fra : Leo.E

Dato : 31-12-03 08:04

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in message news:<3ff21d54$0$95084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "PV" <pervangkilde@mail.dk> skrev i en meddelelse
> problem.
> får

> op

Hent CWshredder-nederst på siden. Den kan fjerne den.
Leo

Fra : Leo.E

Dato : 31-12-03 18:23

http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html

Fra : PV

Dato : 31-12-03 20:15

Kære Leo.E og KHJ,
tak for hjælpen. Jeg har fået den fjernet via CW shredder. Det virker bare

Kunne ikke finde hjælp på google.dk eller google.com, men CW klarede sagen.
hilsen Per

Fra : Leo.E

Dato : 01-01-04 07:34

"PV" <pervangkilde@mail.dk> wrote in message news:<3ff3204c$0$27424$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Kære Leo.E og KHJ,
> tak for hjælpen. Jeg har fået den fjernet via CW shredder. Det virker bare

Velbekomme;) Hvis du så installerer startpage guard, så sker det ikke mere:
http://www.webattack.com/get/startpageguard.shtml
Hilsen: Leo