Nyt Disney-spil på ny pc vil ikke køre
Fra : Klostervej

Dato : 30-12-03 15:25

Hej!
Jeg købte sådan en sampak til min datter på 5 år i julegave.
Den består af en drikkeflaske-ting samt to Disney pc-spil.

Peter Plys Skolestart og Tigerdyrets honningjagt.

Jeg har indtil videre kun prøvet med Peter Plys Skolestart.

Men når jeg vil starte spillet efter installation (på ny, god pc) så får jeg
flg. meddelelse:

"Director Player 6.0" (som overskrift i den blå bjælke)
I fejlboksen: "This program requires at least 3 MB of free virtual memory to
run"

Det kan jeg slet ikke forstå. Der skulle da være masser af al mulig slags
plads, hukommelse, ram osv.

Kan nogen hjælpe?

Mvh
Dorthe

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 30-12-03 16:31

Hej Dorthe
Når nu din computer er ny og velfungerende så lyder det jo lidt underligt at
der skulle være afsat for lidt virtuel hukommelse.
Da din computer er ny går jeg ud fra at den er installeret med winXP, og her
må jeg sige at ikke alle spil er egnet til dette styresystem.
Lad os antage at der er for lidt virtuel hukommelse.
Gå ind i Denne computer-Kontrolpanel-System. Se nederst på fanen generelt
her er angivet hvor meget ram der er installeret i din maskine, gang dette
tal med 2,5 og husk resultatet gå nu videre til fanen "avanceret", under
punktet "Ydeevne" trykker du på knappen "indstillinger" nu fremkommer der to
faneblade hvoraf den ene heder avanceret. Tryk på den og nederst på dette
faneblad befinder der sig et punkt der hedder "virtuel hukommelse" Tryk på
skift. Her kan du se på hvilket drev din virtuelle hukommelse er installeret
samt hvor meget der er afsat, og om det er system- eller brugerdefineret.
Først undersøger du om den mængde der er afsat er større eller mindre end
det du beregnede dig til.
Hvis det er mindre gør du således. Sæt den til brugerdefineret og skriv det
du beregnede i feltet "Maksimal størrelse" og det samme i feltet "Størrelse
ved start" og tryk på knappen "definer". tryk derefter på knappen OK indtil
alle faner er lukket. Computeren beder nu om at få lov til at genstarte og
det siger du JA til.
Hvis den hukommelse der er afsat er større end det du beregnede nøjes du
bare med at lave det om til brugerdefineret med den samme størrelse i begge
felter som var angivet i feltet "Maksimal størrelse"
mvh
Kurt
PS: Din maskine bliver ikke bedre af at du sætter størrelsen til mere end
RAM x 2,5=Virtuel hukommelse (sidefil). Samme størrelse i de to felter
sikrer at computeren altid har adgang til den største virtuelle hukommelse
og at filen er en sammenhængende fil uagtet hvad der ellers sker på
harddisken.

Fra : Klostervej

Dato : 30-12-03 19:08

Indledningsvis - mange tak for dit gode og fyldestgørende svar. Jeg har
skrevet kommentarer indimellem nedenfor:
Mvh Dorthe

> Når nu din computer er ny og velfungerende så lyder det jo lidt underligt
at
> der skulle være afsat for lidt virtuel hukommelse.
JA

> [...]
> Gå ind i Denne computer-Kontrolpanel-System. Se nederst på fanen generelt
> her er angivet hvor meget ram der er installeret i din maskine
1 GH
, gang dette
> tal med 2,5 og husk resultatet
2,5 GH

> [...]
> faneblad befinder der sig et punkt der hedder "virtuel hukommelse" Tryk på
> skift. Her kan du se på hvilket drev din virtuelle hukommelse er
C-drevet tror jeg - str. på sidefil = 1536-3072

> samt hvor meget der er afsat, og om det er system- eller brugerdefineret.
> Først undersøger du om den mængde der er afsat er større eller mindre end
> det du beregnede dig til.
Det skulle jo være 2500, men jeg er ikke lige sikker på, om det tal skal
sammenlignes med 1536 eller 3072

> [...]
det
> du beregnede i feltet "Maksimal størrelse" og det samme i feltet
Flg. oplysninger var tilgængelige:

Tilgængelig plads 12438 MB
Str. under start 1536 - dette har jeg forsøgsvis ændret til 3072 (så er det
magen til det nedenunder)
Maksimal størrelse = 3072

> [...]
> sikrer at computeren altid har adgang til den største virtuelle hukommelse
> og at filen er en sammenhængende fil uagtet hvad der ellers sker på
Skal jeg mon ændre de to tal til 2500 hver i sær?

Den bad ikke om genstart - og umiddelbart har det ikke hjulpet endnu.

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 31-12-03 14:06

> [...]
>
> Mvh
> Dorthe
>
> styresystem, hvorstort grafikkort og hvad er spec, på spillet ??
hvilket
hilsen Gilbert

Fra : Klostervej

Dato : 31-12-03 15:20

> hvilket
> hilsen Gilbert

XP Pro SP 1
2,08 GHz
1,00 GB ram
NVIDIA GeForce2 MX - ved ikke helt hvor mange ram

Spillet har flg. krav:
Systemkrav:
Pentium processor 90 MHz eller hurtigere
Win 95 eller nyere
16 MB ram
30 MB ledig harddiskplads
cd-rom 4x
DirectX kompatibelt lydkort
PCI skærmkort med 256 farver

Mvh
Dorthe

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 31-12-03 17:09

"Klostervej" <news@blop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Spillet har flg. krav:
> Systemkrav:
> Pentium processor 90 MHz eller hurtigere

så kan det være at det er fordi det er et dos baseret spil hvilket ikke
umidelbart kan køre under dos, meennn det er der ofte råd for,
1. kom cdén i maskinen
2. åben denne computer og find dit cd drev
3. højreklik på drevet vælg åben < ikke afspil >
4. find setup filen
5. højreklik på den og tryk egenskaber
6. der er en mulighed for at køre filen i win95 kompatibel tilstand, sæt
flueben deri
7. luk og instaler

håber dette kan gøre det
godt nytår
hilsen Gilbert

Fra : Klostervej

Dato : 31-12-03 18:02

> [...]
> 5. højreklik på den og tryk egenskaber
> 6. der er en mulighed for at køre filen i win95 kompatibel tilstand, sæt

Tusind tak for dit svar og også godt nytår til dig - desværre hjalp det
ikke.
Mvh
Dorthe

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-01-04 01:37

> [...]
> run"
>
> Det kan jeg slet ikke forstå. Der skulle da være masser af al mulig slags

Måske ikke.. Du skriver ikke hvilken windowsversion du bruger

Bruger du XP-Pro, kan du muligvis ikke få det til at virke.

-Ellers er tricket at nedsætte størrelsen på swapfilen, så
din fysiske ram+swapfil er under 2 GB.

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-01-04 01:58

"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Måske ikke.. Du skriver ikke hvilken windowsversion du bruger

Sorry.. Jeg så, og svarede på spørgsmålet i dk.edb.
Derfor havde jeg ikke set denne tråd, og kendte derfor ikke
din windows-version.

-Men prøv alligevel at sætte max. størrelse på swap-filen
til 768 MB.

Der er noget om, at en fejl i programmet gør at en samlet
ram-værdi(fysisk+swap) over 2 GB aflæses som en negativ
værdi, og programmet derfor klager over den manglende
hukommelse.

Denne fejl opstår også i win 98/ME/2000/XP-Home
men der kan de ihverfald løses ved at sætte swapfilen ned.

Fra : jan larsen

Dato : 02-01-04 10:01

> [...]
> run"
>
> Det kan jeg slet ikke forstå. Der skulle da være masser af al mulig slags

Jeg tror det er noget Macromedia den skal bruge og som du mangler at
installerer.

Deres hjemmeside er her: http://www.macromedia.com/

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Klostervej

Dato : 02-01-04 19:26

> [...]
> run"
>
> Det kan jeg slet ikke forstå. Der skulle da være masser af al mulig slags

Tak for alle svarene.
Jeg har nu fundet løsningen. Den der virtuelle hukommelse satte jeg ned til
100 i begge felter. Nu kan spillet køre. Jeg fik i øvrigt samme meddelelse
på et helt andet spil. Men begge kører nu.
Mvh
Dorthe

Fra : Heidi N. K.

Dato : 06-01-04 10:08

> [...]
> run"
>
> Det kan jeg slet ikke forstå. Der skulle da være masser af al mulig slags

Klik på START - INDSTILLINGER - KONTROLPANEL
Klik på SYSTEM
Vælg fanebladet AVANCERET
Klik her på INDSTILLINGER FOR YDEEVNE

Her kan du ændre på din VIRTUEL HUKOMMELSE

....meeeen det lyder godt nok lidt underligt at du ikke kan få det til at fungere.
Måske har du mange ting igang!!!

Jeg er ikke selv nogen nørd og måske skal problemet løses vha. noget helt andet.

Mvh.
Heidi