Fugle i Ptag
Fra : Anders Horsten

Dato : 30-12-03 17:37

Da jeg skal besøge Prag i juni næste år, er jeg interesseret i at
høre, om andre har erfaringer med gode steder at se fugle i området.

Mvh.
Anders Horsten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-12-03 00:30

"Anders Horsten" <anders_horsten@hotmail.com> skrev

> Da jeg skal besøge Prag i juni næste år, er jeg interesseret i at
> høre, om andre har erfaringer med gode steder at se fugle i området.

Hvilke fugle tænker du på?
På floden gennem Praha (floden hedder Vltava på tjekkisk eller Moldau på
tysk) er der masser af svaner og ænder.
Der er sædvanligvis tale om knopsvaner og gråænder, men i juni i år så jeg
en moskusand.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Horsten

Dato : 31-12-03 14:20

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in message news:<bst1ol$f07$1@sunsite.dk>...
> [...]
> tysk) er der masser af svaner og ænder.
> Der er sædvanligvis tale om knopsvaner og gråænder, men i juni i år så jeg

Jeg har bl.a. hørt, at man kan finde Gråspætte og Mellemflagspætte i
og omkring byen. Måske nogen ved mere præcist, hvor man skal lede
efter disse fugle. Så vidt jeg kan se, er der en del parker og
småskove i området, men det kunne være dejligt at vide, hvilke der er
mest interessante.

Fra : Chris

Dato : 31-12-03 21:33

Anders Horsten wrote:
> [...]

Prøv evt. også at læse nogle turrapporter - tjek f.eks. Eurobirding.com,
hvor der ihvertfald er mindst 4 turrapporter fra Prag.

http://www.eurobirding.com/tripreports/trip_reports_Czech%20Republic.asp

Godt nytår

/Chris

Fra : Dan Spares