Kaktus død? Genoplivning!
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 30-12-03 09:24

Hej

I går da jeg kom hjem fra arbejde havde min kæmpe-kaktus begået
selvmord

Spøg til side: min kantus var faldet ned fra min vindueskarm helt af
sig selv... Måske fordi den fik lidt ekstra vand her til Jul og så har
suget lidt over evne. Jorden var rimelig tør og der var masser af vand
i selve kaktussen!

Men den har selvsagt ikke godt af sådan et stunt. Så nu er den ene
"arm" næsten knækket af og de to andre har fået lidt skrammer...

Spørgsmålet er om man vil få noget godt ud af at skære "armene" af og
så plante dem hver for sig? Hvad er proceduren?

På forhånd tak...

--
Jesper

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 30-12-03 11:14

> Spørgsmålet er om man vil få noget godt ud af at skære "armene" af og
> så plante dem hver for sig? Hvad er proceduren?

Hej

Synd for din kaktus. Prøv for eksempel her:

http://www.bennyskaktus.dk/propagat_DK.htm

MVH Jon

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 30-12-03 19:47

<jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er om man vil få noget godt ud af at skære "armene" af og
> så plante dem hver for sig? Hvad er proceduren?

Nu skriver du ikke hvad det er for en kaktus.
Men normalt er det let nok. Skær "armene" af, lad dem ligge en uges tid så
enderne tørrer, og plant dem så i passende kaktusjord.
Men du kan rolig beholde "vraget" og se hvad der sker. Den skal såmænd nok
skyde igen.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 02-01-04 10:33

Hej Poul!

"Poul Erik Jørgensen" <88@NNNos.dk> writes:
> <jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu skriver du ikke hvad det er for en kaktus.

Nok mest fordi jeg ikke kunne skrive andet end "en comboy kaktus"

> Men normalt er det let nok. Skær "armene" af, lad dem ligge en uges tid så
> enderne tørrer, og plant dem så i passende kaktusjord.

Smukt - den er nemlig skåret i stykker... Og de står og hviler hver
for sig uden jord eller noget!

> Men du kan rolig beholde "vraget" og se hvad der sker. Den skal såmænd nok
> skyde igen.

OK - det vil jeg se om den kan. Den ser godt nok lidt hærget ud

--
Jesper
Nu med 3 stumper kaktus!