Faktura udstedt inden oprettelse af firma ~
Fra : Benny

Dato : 30-12-03 07:18

Hej,

Jeg har pr. 1/1-03 oprettet cvrnr. og har lige et enkelt spørgsmål som jeg
håber i er mig behjælpelige med.

Jeg har modtaget en faktura udstedt i mit navn (uden mit cvr.nr - da jeg
endnu ikke har modtaget dette)

Betaling skal ske 2/1-2004 - kan jeg betale denne og trække momsen ud via
mit enkeltmandsfirma.. selvom mit cvrnr. ikke står på ?

Mvh

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 09:35

"Benny" <bhv@FJERN.hotmail.com> wrote in message

> Betaling skal ske 2/1-2004 - kan jeg betale denne og trække momsen ud
via
> mit enkeltmandsfirma.. selvom mit cvrnr. ikke står på ?

Hvad får dig til at tro, at dit cvr-nr skal stå på regningen? Jeg har
ikke en eneste regning, hvor mit cvr-nr står på, og jeg skriver det kun
på regninger jeg udsteder, hvis kunden er et firma i et andet EU-land.
Så kan man nemlig lade være med at lægge moms på.

Det centrale er, at momsen skal være specificeret for at kunne trække
den fra. Du må ikke bare antage, at 20% af beløbet "nok" er moms.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 09:38

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad får dig til at tro, at dit cvr-nr skal stå på regningen?

Jeg kan anvise dig navnet på mindst én IT-grossist som skriver kundens
CVR-nummer på fakturaen.

Jeg sidde med en i min hånd lige i dette øjeblik.

Dette kan måske skyldes indlæggerens vildfarelse.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 11:30

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote in message

> Dette kan måske skyldes indlæggerens vildfarelse.

Ja, det er jo en mulighed. Jeg har i øvrigt netop modtaget brev fra T&S
med nye fakturaregler gældende fra nytår. Disse stiller fortsat ikke
krav om cvr nummer på regningen. Men lidt ændringer er der dog i
reglerne, så det er en god idé at læse dem igennem.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 15:00

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> krav om cvr nummer på regningen. Men lidt ændringer er der dog i
> reglerne, så det er en god idé at læse dem igennem.

O.k. .. og vi er helt enige.

Hr. Bjørn

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-12-03 20:07

On Tue, 30 Dec 2003 11:30:16 +0100, "Uffe Kousgaard"
<look_at_www.routeware.dk> wrote:

> [...]
>krav om cvr nummer på regningen. Men lidt ændringer er der dog i
>reglerne, så det er en god idé at læse dem igennem.

Sælger har længe skulle skrive sit eget cvr-nummer på
fakturaer og kassebonner.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 20:10

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sælger har længe skulle skrive sit eget cvr-nummer på
> fakturaer og kassebonner.

Det er vi godt klar over (og også gør og har gjort i mange år).

Det var blot ikke det, det oprindelige spørgsmål gik på.

Hr. Bjørn

Fra : Henning

Dato : 30-12-03 22:28

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Sælger har længe skulle skrive sit eget cvr-nummer på
> fakturaer og kassebonner.

JA og mange sælgerfirmaer forlanger også købers CVR-nr påført fakturaen.

JA og vi kræver at alle vore kreditorer har CVR-nr påført sikkerhed for "hvid-handel" -
se hvem der kreerer de bedste og tydeligste fakturarer, hvem ellers IBM selvfølgelig !
FAKTURA NR og CVR NR og FORFALDSDATO og FAKTURABELØB er med STORE BOGSTAVER
og påført et FIK-71 ID 15 cifrenr. lige til at scanne ind i kreditorbogholderiet !

HVEM KAN INGEN ANDRE END IBM !!!!!!! (Fra én der har set over 12.000 f.skel.
kreditorfakturaer)

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 11:10

"Benny" skrev

> Jeg har pr. 1/1-03 oprettet cvrnr.
Jeg formoder du mener 1/1-04.

> Betaling skal ske 2/1-2004 - kan jeg betale denne og trække momsen ud via
> mit enkeltmandsfirma.. selvom mit cvrnr. ikke står på ?
Ja, hvis det er til firmabrug.
Hvis du bare har oprettet et cvr.nr. for at slippe for at betale moms, så
bliver du skuffet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Amager Demo

Dato : 31-12-03 04:32

"Benny" <bhv@FJERN.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Betaling skal ske 2/1-2004 - kan jeg betale denne og trække momsen ud via
> mit enkeltmandsfirma.. selvom mit cvrnr. ikke står på ?

Hej Benny
Husk der findes udgifter og udbetalinger!!

Udgiften er hvornår du foretager købet ( bestillingen). Denne skal så vidt
jeg erindrer været foretaget IMENS firmaet eksisterer.
Det er i udgiftskvartalet du kan fratrække momsen.

Udbetalingen er T & S i princippet ligeglad med. Hvis du således har en
betalingsfrist løbende måned + 30 dage, kan du få momsrefusionen FØR du
betaler regningen.

Mvh
Niels Christoffersen

Fra : alexbo

Dato : 31-12-03 12:49

"Amager Demo" skrev > "

> Udbetalingen er T & S i princippet ligeglad med. Hvis du således har en
> betalingsfrist løbende måned + 30 dage, kan du få momsrefusionen FØR du
> betaler regningen.

Ikke hvis man betaler til tiden.
F.eks. købt i marts, betalingsfrist 20 april. momsrefusion 10 maj.

mvh
Alex Christensen

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 02-01-04 18:27

> [...]
>
> Betaling skal ske 2/1-2004 - kan jeg betale denne og trække momsen ud via
> mit enkeltmandsfirma.. selvom mit cvrnr. ikke står på ?

Hvis faktura er dateret før du er blevet momsregistreret, kan du ikke
fratrække momsen. (Jeg antager, at du er registreret 1/1-04 og ikke 03 -
ellers er TS usædvanligt længe om det

Som andre nævner, afhænger momsfradrag - ved indenlandsk handel - ikke af
(mgl.) oplysninger om købers cvr-nr. på salgsfakturaen.

mvh
Finn