Pasiv køler på MSI 865PE NEO2 FIS2R
Fra : Topp

Dato : 30-12-03 17:54

Jeg har efter at jeg byggede denne PC med MSI 865PE NEO2 kort og
INTEL P4 2,8 i et ANTEC sonate kabinet skiftet alle kølere undtagen
den på NB chipssættet, og det er selvfølgelig den der larmer som en hel by
i myldertiden.

I flere indlæg har jeg læst om pasivkøling, kan det anbefales til dette
kort? og i givet fald hvilke?

NB ligger på en gen. temp. på 61 grader.

Torben

Fra : Allan / Kolding

Dato : 30-12-03 18:18

Hvis Asus, Intel og Soltek kan være passiv kølet,
med samme chipsæt, kan MSI´s vel også.
Det er en af grundene til at jeg går langt uden om bundkort
med mont. blæser.
Har ellers prøvet at mont. blæser på de passivkølet
865 og 875 chipset kort uden nogen effekt.
De har ikke været over 40 grader nogen af dem.

Så jeg ville bare finde en god køleprofil evt. fra en gammel cpu,
og mont. med pasta.
Så længe den har høje køleprofil, kan det da ikke gå galt.

Der er nogen her :
http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=60

Og denne ser god ud :
http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=281