|
| Menuprogram som der f.eks. ses i Debian Fra : Michael |
Dato : 30-12-03 00:00 |
|
Mange steder, bl.a. debian install ses et menuprogram til at konfigurere.
Nogen der kender en sådan skabalon? Hvad er det lavet i, perl?
--
Mvh
| |
Christian Joergensen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Christian Joergensen |
Dato : 30-12-03 00:10 |
|
On Mon, 29 Dec 2003 23:59:52 +0100, Michael wrote:
> Mange steder, bl.a. debian install ses et menuprogram til at konfigurere.
>
> Nogen der kender en sådan skabalon? Hvad er det lavet i, perl?
Hvis du kører en:
# apt-get source menu
Ser det næsten ud som om det er c++
--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.
| |
Jacob Bunk Nielsen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 30-12-03 00:13 |
|
Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> writes:
> On Mon, 29 Dec 2003 23:59:52 +0100, Michael wrote:
>
>> Mange steder, bl.a. debian install ses et menuprogram til at konfigurere.
>>
>> Nogen der kender en sådan skabalon? Hvad er det lavet i, perl?
>
> Hvis du kører en:
>
> # apt-get source menu
>
> Ser det næsten ud som om det er c++
Ja, ganske som det ser ud til at Gnus er skrevet i Emacs LISP, men
hvad har det med sagen at gøre?
--
Jacob - www.bunk.cc
Promise her anything, but give her Exxon unleaded.
| |
Kristian Thy (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Kristian Thy |
Dato : 30-12-03 00:14 |
|
Jacob Bunk Nielsen uttered:
> Ja, ganske som det ser ud til at Gnus er skrevet i Emacs LISP, men
> hvad har det med sagen at gøre?
Spurgte OP ikke hvad det var lavet i?
\\kristian
--
PROGRAMMER [n]: a device for converting coffee into software.
| |
Christian Joergensen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Christian Joergensen |
Dato : 30-12-03 00:15 |
|
On Tue, 30 Dec 2003 00:12:47 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:
>>> Nogen der kender en sådan skabalon? Hvad er det lavet i, perl?
>> Ser det næsten ud som om det er c++
> Ja, ganske som det ser ud til at Gnus er skrevet i Emacs LISP, men
> hvad har det med sagen at gøre?
Det var det han spurgte efter? :)
--
Christian Jørgensen | What is a magician but a practicing theorist?
http://www.razor.dk |
| |
Jacob Bunk Nielsen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 30-12-03 00:15 |
|
Kristian Thy <thy@it.edu> writes:
> Jacob Bunk Nielsen uttered:
>> Ja, ganske som det ser ud til at Gnus er skrevet i Emacs LISP, men
>> hvad har det med sagen at gøre?
>
> Spurgte OP ikke hvad det var lavet i?
Jo, men ikke hvad et eller andet tilfældigt program var lavet i.
Læste du eller Christian hvad 'menu'-pakken rent faktisk gør?
--
Jacob - www.bunk.cc
When you were born, a big chance was taken for you.
| |
Christian Joergensen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Christian Joergensen |
Dato : 30-12-03 00:20 |
|
On Tue, 30 Dec 2003 00:15:27 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Læste du eller Christian hvad 'menu'-pakken rent faktisk gør?
'menu'-pakken indeholder programmet 'update-menus' der genererer de
forskellige menufiler til de enkelte frontends.
--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"
| |
Jacob Bunk Nielsen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 30-12-03 00:24 |
|
Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> writes:
> On Tue, 30 Dec 2003 00:15:27 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Læste du eller Christian hvad 'menu'-pakken rent faktisk gør?
>
> 'menu'-pakken indeholder programmet 'update-menus' der genererer de
> forskellige menufiler til de enkelte frontends.
Ja, således at når du installerer foo-programmet, så dukker det pænt
op i din KDE-menu, men den oprindelige spørger spurgte efter de menuer
der somme tider fremkommer når du installerer en pakke via apt-get, og
som bruges til at lave en basal konfiguration af pakken. Jeg vil tro
at det snarere stammer fra en eller anden apt-pakke.
--
Jacob - www.bunk.cc
Real Users never use the Help key.
| |
Christian Joergensen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Christian Joergensen |
Dato : 30-12-03 00:26 |
|
On Tue, 30 Dec 2003 00:23:38 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> 'menu'-pakken indeholder programmet 'update-menus' der genererer de
>> forskellige menufiler til de enkelte frontends.
>
> Ja, således at når du installerer foo-programmet, så dukker det pænt
> op i din KDE-menu, men den oprindelige spørger spurgte efter de menuer
> der somme tider fremkommer når du installerer en pakke via apt-get, og
> som bruges til at lave en basal konfiguration af pakken. Jeg vil tro
> at det snarere stammer fra en eller anden apt-pakke.
Oh! Så har jeg jo misforstået det
Så skal den oprindelige spørger kigge på ncurses (slå op på google),
eller nogle forskellige frontends til denne. For eksempel 'dialog' eller
'debconf'
--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |
| |
Per K. Hansen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Per K. Hansen |
Dato : 30-12-03 12:27 |
|
Den Tue, 30 Dec 2003 00:26:15 +0100. skrev Christian Joergensen:
> Så skal den oprindelige spørger kigge på ncurses (slå op på google),
> eller nogle forskellige frontends til denne. For eksempel 'dialog' eller
> 'debconf'
Eller måske er det dialog han skal kigge på, så kan han lave menuerne i
shellscripts eller perl. Det er rimeligt nemt.
--
Mvh Per K. Hansen,
Homepage: http://per.nitro.dk
| |
Jacob Bunk Nielsen (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 30-12-03 13:37 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Jeg vil tro at det snarere stammer fra en eller anden apt-pakke.
.... nu fik jeg så lige opdateret en debconf-pakke i går, og den
spurgte mig faktisk om jeg i fremtiden ville bruge readline
(old-school tekstbaseret), dialog (fuldskærms tekstbaseret, sikkert
det Michael mener), KDE (en KDE-dims), Gnome (en Gnome-dims) eller
editor, hvilket dækker over at man bruger $EDITOR.
.... tilgiv min uvidenhed - jeg er først begyndt at køre Debian for
ca. en uge siden.
--
Jacob - www.bunk.cc
Every time I lose weight, it finds me again!
| |
Michael (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 30-12-03 15:56 |
|
"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
news:spamdrop+m3pte6jxdd.fsf@paven.bunk.cc...
> (old-school tekstbaseret), dialog (fuldskærms tekstbaseret, sikkert
> det Michael mener), KDE (en KDE-dims), Gnome (en Gnome-dims) eller
> editor, hvilket dækker over at man bruger $EDITOR.
> ... tilgiv min uvidenhed - jeg er først begyndt at køre Debian for
> ca. en uge siden.
Ja det var disse jeg mente.. Takker til jer alle.
Godt Nytår.
--
Mvh
Michael
| |
|
|