Bubble Bobble
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 17:14

Hej i gruppen...

Jeg søger den klassiske bubble bobble i pc version... Der findes en
original pc version med både bubble bobble og rainbow island.

Emuleringer og efterligninger har ingen interesse...

Er der nogen der ved om den kan downloadss/købes et eller andet sted?

/ole bak
*Indsæt selv @ ved svar på e-mail*

Fra : Kasper

Dato : 29-12-03 20:41

On Mon, 29 Dec 2003 17:14:19 +0100, "Ole (8900)" <ole.l.bak#mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Emuleringer og efterligninger har ingen interesse...
>
>Er der nogen der ved om den kan downloadss/købes et eller andet sted?

Prøv her:

http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=2001

Men jeg synes nu at de(n) originale arcade version(er), der kan
spilles med MAME emulatoren, er de(n) bedste.

--
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 23:34

On Mon, 29 Dec 2003 20:40:45 +0100, Kasper <nospam@thanks.com> wrote:

>Prøv her:
>
>http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=2001
>
>Men jeg synes nu at de(n) originale arcade version(er), der kan
>spilles med MAME emulatoren, er de(n) bedste.

Tak. Og også tak for mails. Men det er desværre ikke lige den jeg
søger... Det jeg søger er en windows udgave, hvor den starter op i en
menu hvor man kan vælge enten rainbow eller bubble... Er der ikke
andre der kender den?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-12-03 17:39

Ole (8900) wrote:
> [...]
>
> Emuleringer og efterligninger har ingen interesse...
>
> Er der nogen der ved om den kan downloadss/købes et eller andet sted?

Jeg tror nok vi har diskuteret det før, men hvis det er fordi du er ude
efter "peg, klik og spil med det samme" så tager det så noget som 2
sekunder at lave to genveje til MAME som starter hhv Bubble Bobble og
Rainbow Islands op uden 'press ok to continue' eller noget som helst.
Lige til at dobbeltklikke på, med ikoner og det hele. Hvis du vil spille
med gamepad eller et joystick er det heller ikke noget problem. Du
kommer selvfølgelig ikke udenom at skulle smide credits i og trykke på
'1' for at starte, men ellers skal der ikke mere end et dobbeltklik til.
Credits- og startknapper kan iøvrigt nemt flyttes til at kunne betjenes
via joystick eller gamepad. Og så bliver det hele pludselig meget mindre
'computer-agtigt', genialt hvis man har et par venner på besøg og bare
vil spille i en fart uden at rode med indstillinger.
Jeg har selv lavet genveje til simple batch scripts der automatisk
slukker min PC monitor og starter et spil på mit TV med alt konfigureret
og sat perfekt op. Jeg mangler bare at finde ud af hvordan man skifter
til baghøjttalerudgangen fra kommandolinjen

Jeg skal gerne hjælpe dig med at lave genvejene og sætte det op, det er
ikke noget problem og det tager fem minutter. Du er velkommen til at
sende mig en mail.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : MH

Dato : 31-12-03 20:17

Hej Jeg har netop set denne nyhed på gemershell.com. Der står noget om at
bubblebobble kommer til ps2 da det nu er blevet solgt; med nye baner men i
originalt gameplay.
Full Story:
Empire Interactive plc, a leading AIM listed computer games developer and
publisher, today announced it had signed the publishing rights to the
classic GBA title, 'Bubble Bobble - Old and New'.
The game will closely follow the original Bubble Bobble Arcade classic,
which burst into the gaming archives in 1986. 'Old and New' will be splicing
together two gaming generations and will employ the same graphics and
gameplay structure as the original. In addition to this, it will also take
inspiration from the sequel, 'Rainbow Islands' (1989).
Developed by Taito, based in Japan; developers of, Space Invaders and Super
Bust-A-Move and many more titles make up their official development
portfolio.
Bubble Bobble 'Old and New' will be published by Empire in Q4 2002/H1 2003
exclusively for the GBA platform.

Men hvem ved. Man har jo lov at håbe.

Mvh M. Hansen