"Pop up" med stort billede og tekst, sålæn~
Fra : MegaStone

Dato : 29-12-03 16:53

Hej!

Jeg har en masse store billeder (for mange og for store til at vise på én
gang).

Hvis jeg har nogle miniaturebilleder af de store - kan man så få vist det
store billede + en tekst i en Pop Up, men sålænge musen holdes over
miniaturen?

Jeg bruger ikke Frames (og er absolut ingen ørn til Java m.m.).

På forhånd mange, mange tak.

Mvh, Steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-12-03 17:31

"MegaStone" <mail@REMOVEmegastone.dk> skrev
> [...]
>
> Hvis jeg har nogle miniaturebilleder af de store - kan man så få vist det
> store billede + en tekst i en Pop Up, men sålænge musen holdes over

Ikke noget problem. Kig på denne side:

www.hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.asp

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : MegaStone

Dato : 29-12-03 17:59

1000 tak Erik.

Jeg havde nu bare forestillet mig, at det store billede + tekst ville "poppe
up" lige ved siden af det pågældende miniaturebillede (altså ikke samme sted
hver gang. Jeg har nemlig 30-40 små billeder, som ikke kan vises på siden
uden at scrolle).

Håber stadig på lidt hjælp.

Tak fra Steen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-12-03 18:09

> [...]

sted
> hver gang. Jeg har nemlig 30-40 små billeder, som ikke kan vises på siden

Så store billeder får du vist svært ved at vise med en
OnMouseOver-funktion - billedet vil da forsvinde igen, når du flytter musen
væk fra thumbnailen for at scrolle.
I øvrigt kan den side, jeg henviste til, også vise billederne i megasize -
bare ikke ved OnMouseOver - der skal klikkes på thumbnailen.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : MegaStone

Dato : 29-12-03 18:19

> Så store billeder får du vist svært ved at vise med en
> OnMouseOver-funktion - billedet vil da forsvinde igen, når du flytter
musen
> væk fra thumbnailen for at scrolle.

Det er NETOP meningen, at det store billede KUN skal vises, når musen er på
thumbnailen (og vises lige i nærheden af thumbnailen). Det vil give mig
mulighed for at scrolle.

Kan det lade sig gøre?

Også godt nytår til dig, Erik.

Mvh, Steen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-03 19:08

> [...]

>thumbnailen (og vises lige i nærheden af thumbnailen). Det vil give mig

Kig på http://dynamicdrive.com/dynamicindex15/index.html, der kan
du sikkert finde noget brugbart.
--
Knud