James Pond 2
Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 29-12-03 16:47

Hejsa

Spillet: "James Pond 2 - codename Robocod"
er et hyggeligt gammelt spil fra (min) Amigatid...

Jeg har fundet det på nettet som abandonware til PC
Spillet virker kun i dos (det kan starte i windows - men kører sløvt)
Men når jeg spiller det, er der ingen lyd.....!!
Jeg har prøvet at hente det fra flere steder!
- men med samme resultat....
Og lyden var/er en STOR del af spillets hygge....
Jeg kan ikke af filerne se, om lyden skulle mangle (altså som fil)

Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes
(evt. nogen der også har prøvet at installere det......)

På forhånd tak
Leo

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-12-03 17:01

Leonardo Schirripa wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes
> (evt. nogen der også har prøvet at installere det......)

Hvis du kører det fra ren DOS så skal du have fat i DOS drivere til dit
lydkort. Hvis der da overhovedet er skrevet nogle.

Hvis det er fra Win2k/XP eller den slags, så skal du nok have fat i
VMDSound og se om det kan hjælpe: http://ntvdm.cjb.net/

Jeg har hørt/læst om mange succeshistorier med VDMSound men fik det
aldrig selv til at virke med nogle gamle Larry spil... men det er vel et
forsøg værd.

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 29-12-03 17:14

> [...]
>
> Jeg har hørt/læst om mange succeshistorier med VDMSound men fik det
> aldrig selv til at virke med nogle gamle Larry spil... men det er vel et

Det må jeg prøve....!!!!

Tak for hjælpen!

Fra : Kasper

Dato : 29-12-03 20:48

On Mon, 29 Dec 2003 17:14:07 +0100, "Leonardo Schirripa"
<focumeuFJERN@sol.dk> wrote:

>Det må jeg prøve....!!!!
>
>Tak for hjælpen!

Alternativt kan du også prøve DosBox, som er en Dos emulator:

http://sourceforge.net/projects/dosbox/

--
Kasper

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 30-12-03 17:04

> Alternativt kan du også prøve DosBox, som er en Dos emulator:
>
> http://sourceforge.net/projects/dosbox/

Tak for tippet!
Det virker smart - men for at lave noget, skal jeg skrive placeringen:
eksempelvis: mount c c:\spil\jamespond
Men når jeg skriver et \ skifter den linie - og så sker der intet
Når jeg skal skrive \ bruger jeg i programmet ctrl+å
- jeg kan ikke finde den på anden måde.....

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-12-03 17:27

Leonardo Schirripa wrote:

> [...]
> Når jeg skal skrive \ bruger jeg i programmet ctrl+å
> - jeg kan ikke finde den på anden måde.....

Nææh.. den har de gemt godt.
Til gengæld kan den acceptere / istedet, så "mount c c:/spil/jamespond"
burde virke.

Fra : Kasper

Dato : 01-01-04 16:00

On Tue, 30 Dec 2003 17:03:56 +0100, "Leonardo Schirripa"
<focumeuFJERN@sol.dk> wrote:

> [...]
>Når jeg skal skrive \ bruger jeg i programmet ctrl+å
>- jeg kan ikke finde den på anden måde.....

Du kan også bare lave en genvej til programmet, og mounte den mappe
hvor dine dos spil ligger i, mha. den genvej. F.eks:

....\dosbox.exe -c "mount c f:\spil"

--
Kasper