Paulus lærte af logebroderen Plato
Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-03 09:58

Sokrates var en sund oprører, men hans elev Platon var arrogant og
"esoterisk", dvs holdt middelmådige medmennesker ude fra sin videregivelse
af Sokrates ideer.

Hans skrifter blev afgørende for den hellenisme, som Paulus har lært så
meget af, som han har lært af Jesus., og som kan angribes således

"Religion bygger ofte på spot over en del af ens egen natur, og man føler
vellyst ved at gøre vold på sig selv, gennem overdrevne fordringer og
bagefter forgude dette tyrannisk krævende "noget" i sin sjæl - man tilbeder
en del af sig selv og diaboliserer resten." Nietzsche

Romantikkens glæde ved platonisk kærlighed udspringer af den højttravende
Paulus.

Platonismens afskyelige dem-og-os mentalitet, der fortrænger det sunde og
naturlige, er i tråd med at hovmodige Platon skrev over indgangen til sit
"Akademi" "Ingen adgang for dem der ikke kan matematik"

De mange gode kendte skrifter fra Paulus kaldes "eksoteriske", i modsætning
til de "esoteriske" som alle er gået tabt, fordi de kun var for den lille
lukkede, indbildske loge. Hemmelighedskræmmeri og snobberi bærer straffen i
sig selv.
(Esoteriske trossamfund, er dem, der forlanger dåb og andre pjat-ritualer(og
evt en læreproces) som betingelse for, at man ikke er udstødt og forhadt.)
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 13:04

I news:30SHb.15913$sD.14788@fe09.private.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> (Esoteriske trossamfund, er dem, der forlanger dåb og andre
> pjat-ritualer(og evt en læreproces) som betingelse for, at man ikke
> er udstødt og forhadt.)

Og alene dette ene udsagn fra dig, viser med al tydelighed for hele
omverdenen at du ikke er kristen, da du ikke har evnet at forstå en
dyt af hvad kristendom er og drejer sig om.

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-03 17:04

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> [...]
> omverdenen at du ikke er kristen, da du ikke har evnet at forstå en
> dyt af hvad kristendom er og drejer sig om.

Hvodan definerer DU kristendom eller at være kristen.?

For mig er det at man anser sig for kristen og kender skrifterne og
tillægger påskemiraklet en stor værdi.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 17:39

I news:MfYHb.457$dN4.159@fe05.private.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Hvodan definerer DU kristendom eller at være kristen.?
>
> For mig er det at man anser sig for kristen og kender skrifterne og
> tillægger påskemiraklet en stor værdi.

Dette er blot en del af det.

En anden del er at tro på at Jesus virkelig bogstaveligt genopstod i
en bogstavelig genopstandelse, samt at han kort efter sin opstandelse
tog til Himmelen hvor han rent fysisk, personligt og bogstaveligt har
sit "regeringssæde".

Der udover at man overgiver sig helt og holdent til Jesus som sin
Frelser og Genløser med et villigt sind. Samt alle de mange andre
aspekter der følger med det at være kristen.

Kristendom er ikke blot en filosofi eller en ideologi på linie med
livsholdninger og politiske holdninger - det langt, langt mere

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-03 17:53

> [...]
> en bogstavelig genopstandelse, samt at han kort efter sin opstandelse
> tog til Himmelen hvor han rent fysisk, personligt og bogstaveligt har

Denne gammeldagsholdning er såre ualmindelig i Folkekirken.

> [...]
>
> Kristendom er ikke blot en filosofi eller en ideologi på linie med
> livsholdninger og politiske holdninger - det langt, langt mere

Selvfølgelig er religion anderledes end filosofi. Men du er helt ude af trit
med moderne forhold, hvis du ikke respekterer at folk der kalder sig
kristne - seriøst - ikke som joke - er kristne.
Folkekirkemedlemmer er pr definition kristne, - for ekesempel.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 18:01

I news:rZYHb.18472$a97.3114@fe08.private.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Denne gammeldagsholdning er såre ualmindelig i Folkekirken.

Uanset hvad der er almindelig eller ualmindelig i Folkekirken, ændrer
det ikke ved hvilke krav Jesus og Bibelen stiller til det at være
kristen.

> [...]
> der kalder sig kristne - seriøst - ikke som joke - er kristne.
> Folkekirkemedlemmer er pr definition kristne, - for ekesempel.

*Ingen* er pr. definition kristen når man ikke matcher de krav Jesus
og Bibelen opstiller for at være kristen

Fra : Jensen

Dato : 29-12-03 19:00

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> skrev i en meddelelse

> *Ingen* er pr. definition kristen når man ikke matcher de krav Jesus
> og Bibelen opstiller for at være kristen

Mange tak, Andreas.

Gælder dette også når vi
taler om muslimer?

At man ikke er muslim, hvis
de ikke indfrier de krav der stilles
fra koranen, allah, profeten, mm.

At når udtrykket muslim anvendes
så er der tale om dem som
lever 100% op til koranens bogstav?

Hvad kan man så
kalde alle de andre?
vantro, eller..?

_________
ElGaliNero

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 19:39

I news:3ff06b93$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Jensen følgende:

[ ... ]
> Hvad kan man så
> kalde alle de andre?
> vantro, eller..?

Vantro og/eller hedninge.

Men jeg er ikke fuldt ud klar over hvad Islam selv opstiller som
"krav" for at være en muslim.

Men der findes vel også kulturmuslimer lige som der findes
kulturkristne.

At være kulturkristn er *ikke* det samme som at være kristen. Og ditto
må vel sagtens også kunne siges om kulturmuslimer

At nogen "kun" er kulturkristne gør dem ikke af den grund til at være
dårligere/ringere mennesker, kun at de altså ikke er kristne. Mange
ikke-kristne er pragtfulde mennesker med masser af næstekærlighed og
omsorg og alle mulige andre gode og ædle karaktertræk, - men alt dette
gør dem stadig ikke til kristne.

Fra : Jensen

Dato : 29-12-03 19:57

> [...]
> ikke-kristne er pragtfulde mennesker med masser af næstekærlighed og
> omsorg og alle mulige andre gode og ædle karaktertræk, - men alt dette

Mange tak, Andreas,

Du er sgu en rar fyr herude,
ærlig og uden ævl, kringlekroge,
sortsnak, dårlige sammenligninger og
ortografiske belæringer.

_________
ElGaliNero

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 21:07

I news:3ff07918$0$9767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Jensen følgende:

[ ... ]
> Mange tak, Andreas,
>
> Du er sgu en rar fyr herude,
> ærlig og uden ævl, kringlekroge,
> sortsnak, dårlige sammenligninger og
> ortografiske belæringer.

Jamen tak da for dine fine roser - jeg rødmer næsten helt over al den
ros.

Og så skulle du da også være velkommen til at deltage i debatten på
min side: http://bibeltro.dk hvor jeg har nyoprettet en lille forum
hvor man i langt mere fred og ro end her i gruppen, har mulighed for
at gå ind i en mere dybtgående debat om kristendommen og relaterede
emner.

Både du og andre (seriøse) debatører skal da være hjertelig velkommen
til at deltage.

http://sdanet.dk/ - Helt ny udgave
http://bibeltro.dk/ - Helt nyt design og indhold
*** *Begge med debatforum* ***

Fra : Jensen

Dato : 29-12-03 21:25

> [...]
> Jensen følgende:
>
> [ ... ]

> Jamen tak da for dine fine roser - jeg rødmer næsten helt over al den

Nej nej, den er fortjent....
Ikke fordi jeg skal påstå, at jeg er
den rette at uddele den.
(Vi har jo en rigtig skolelærer, herinde ved du nok!)

> [...]
> hvor man i langt mere fred og ro end her i gruppen, har mulighed for
> at gå ind i en mere dybtgående debat om kristendommen og relaterede

Det vil jeg da prøve, og jeg prøver at holde
en mere sober tone, end den der nogle gange
er nødvendig her, som du nok kan læse.

_________
ElGaliNero
"Viser jeg ingen repsekt, kan jeg
heller ikke forvente respekt. Andreas Falck "

Herligt

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 21:40

I news:3ff08daf$0$9759$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Jensen følgende:

[ ... ]
> Det vil jeg da prøve, og jeg prøver at holde
> en mere sober tone, end den der nogle gange
> er nødvendig her, som du nok kan læse.

Jeg har da ikke læagt mærke til at du skulle have brugt en usober
tone, men det er da en udmærkning indstilling at have, at man skal
holde en sober tone.

Fra : Jensen

Dato : 29-12-03 21:53

> [...]
>
> Jeg har da ikke læagt mærke til at du skulle have brugt en usober
> tone, men det er da en udmærkning indstilling at have, at man skal

Men af og til for at fremprovokere en reaktion.

I nogle tilfælde har det i hvert fald
ikke været hensigten, men fordomme,
("med omvendt fortegn"),
misfortolkninger, forvridninger
osv. har måske fået et det til at se sådan ud.

Tag f.eks.:
""Julehjælp til muslimer":
> Var én af dem sågar muhamedaner?
Nej, men der har da været en enkelt muslim, samt en del danskere""

Her ville skolelæreren have slået kolbøtter
og fundet spanskrøret frem, slået på fordomme,
racisme mm.

Men du svarede bare,
så enkelt er det.

_________

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 22:01

I news:3ff09437$0$9803$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Jensen følgende:

[ ... ]
> Men du svarede bare,
> så enkelt er det.

Ja var der ret meget andet at gøre LOL

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-12-03 23:47

Jensen wrote:
> [...]
danskere""

> Her ville skolelæreren have slået kolbøtter
> og fundet spanskrøret frem, slået på fordomme,

Må jeg foreslå at I opretter en gensidig roseklub - og gør det
via private e-mails - så slipper man for at læse det pladder.

--
ahw

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 23:52

I news:3ff0aeef$0$30065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Arne H. Wilstrup følgende:

[ ... ]
> Må jeg foreslå at I opretter en gensidig roseklub - og gør det
> via private e-mails - så slipper man for at læse det pladder.

Du er da velkommen til at springe indlæg fra os/mig over - eller at
putte mig i et filter der gør mig usynlig for dig

Fra : Jensen

Dato : 30-12-03 00:08

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg foreslå at I opretter en gensidig roseklub - og gør det
> via private e-mails - så slipper man for at læse det pladder.

Er det ikke skolelæreren,
med ortografiske dicipliner
og spanskrør som speciale,
der viser sit fæle ansigt?

Jeg mener ikke at have tastet F7.

[Stavekontrol i MS, hvis nogle er
i tvivl om denne funktionstast,
AHW er i hvert fald ikke, med
sit Logitech-gud ved hvad tastatur.]

huiiii.........PLOOOOONKK !

Som du kan høre AHW, har jeg fundet
den store dybe skraldespand frem,
der er plads til alt det du overhovedet
kan overkomme at taste med 10 fingre
og 10 tæer, de næste mange år.

_________

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-03 00:28

Jensen wrote:
> Er det ikke skolelæreren,
> med ortografiske dicipliner
> og spanskrør som speciale,
> der viser sit fæle ansigt?

Nåeh, er jeg nu også blevet voldelig i mit job - der er dog
fabelagtigt som man kan digte her. Spanskrøret er blevet afskaffet
i skolen for mange år siden, så heller ikke her er du velorienteret
om tingene.

Sandheden er ilde hørt!
--
ahw

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-12-03 00:31

I news:3ff0b879$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Arne H. Wilstrup følgende:

> [...]
> fabelagtigt som man kan digte her. Spanskrøret er blevet afskaffet
> i skolen for mange år siden, så heller ikke her er du velorienteret

Var det ikke bedre om du holdt dine private hyggestunder ude af denn
gruppe, - brug dog mail istedet for

--
Med venlig hilsen og godt nytår Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-03 00:51

Andreas Falck wrote:
> [...]
afskaffet
velorienteret

> Var det ikke bedre om du holdt dine private hyggestunder ude af

Når jeg offentligt bliver udsat for påstanden om at jeg benytter
mig af spanskrør i mit job, så må jeg tilstå at det faktisk også
kommer andre ved, hvad jeg svarer til dette - du ved, den, der tier
samtykker. Der er forskel på at rose hinanden offentligt til det
kvalmende og så svare på nogle grove påstande om en voldelig
adfærd, der - hvis det går højt - kan koste en sit job. Selv du må
da kunne se forskellen her! ?

Hvad angår mine i øvrigt"private hyggestunder", så har jeg det da
festligt med at revse dig og andre fundamentalister, når I kommer
for langt ud ad opportunismens vej: lige så snart I bliver stillet
over for spørgsmål, som I har ondt ved at svare på, så piber I og
bliver fornærmede. Her virker jeres religion som en slags
bekvemmelighedsreligion: kun en man tager frem ved festlige
lejligheder, når det ikke koster noget synderligt at holde den i
hævd. Men lige så snart det bliver en smule vanskeligt for jer, så
klynker I og bliver fornærmede. Men lad det nu ligge.

Det mest alvorlige synes jeg alligevel at du støtter en person som
Jensen, der med sine grove udfald mod muslimer trodser enhver
anstændighed i sit menneskesyn. Det, der altså er kvalmende er at
du støtter en person, der i den grad forhåner en hel gruppe
mennesker, blot fordi han ikke bryder sig om deres skikke og
traditioner - så lavt havde jeg alligevel ikke troet du ville
synke, men du gør måske alt for at få ros, uanset hvem der roser
dig?

--
ahw

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-12-03 00:53

I news:3ff0bdd6$0$30070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Arne H. Wilstrup følgende:

[ ... ]
> Hvad angår mine i øvrigt"private hyggestunder", så har jeg det da
> festligt med at revse dig

Glæder mig, - så er vi jo på talefod igen

Fra : Jensen

Dato : 30-12-03 13:17

> [...]

> kvalmende og så svare på nogle grove påstande om en voldelig
> adfærd, der - hvis det går højt - kan koste en sit job. Selv du må

Det skal det påpeges at intet i påstanden
giver udtryk for anvendelse af spanskrør,
foregår i dit job, da det er dine verbale revselser
af anderledes tænkende og skrivende personer
der her hentydes til.

Men der er vist kun dig er ikke
har fattet det.

Ellers PLOONK
med resten af alt dit
meningsforvridende ævl.

_________
ElGaliNero
"The Circumcised Male Has Less Penis"
http://tinyurl.com/2dh4s

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-03 13:22

Jensen wrote:
> [...]
> giver udtryk for anvendelse af spanskrør,
> foregår i dit job, da det er dine verbale revselser
> af anderledes tænkende og skrivende personer

Det fremgår ikke ganske klart - ligesom dine andre tågede indlæg.

> Men der er vist kun dig er ikke
> har fattet det.

Det er jo mig, der bliver angrebet personligt - mærkværdigt at jeg
så reagerer ´på det! tsk! tsk!

> Ellers PLOONK
> med resten af alt dit
> meningsforvridende ævl.

Nu er det nok mere dig, der skriver meningsforvridende, så fej for
egen dør.

--
ahw

Fra : Jensen

Dato : 30-12-03 14:09

> Det fremgår ikke ganske klart - ligesom dine andre tågede indlæg.

> Det er jo mig, der bliver angrebet personligt - mærkværdigt at jeg
> så reagerer ´på det! tsk! tsk!

At du for en gang skyld tager et indlæg bogstaveligt,
og alvorligt, uden at afvise det som løgn, forlange beviser,
dokumentation eller på anden måde stille spørgsmåltegn ved
det, er en reaktion man bestemt ikke forventer, fra din side,
men at få vendt og drejet tingende til egen fordel,
viser i høj grad din egoistiske tankegang.

I det her tilfælde vil jeg tro det er for at opnå medlidenhed.

_________
ElGaliNero

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-03 15:56

Jensen wrote:

> [...]
> men at få vendt og drejet tingende til egen fordel,
> viser i høj grad din egoistiske tankegang.

1. jeg tager da ethvert indlæg bogstaveligt.
2. naturligvis afviser jeg det da ikke som løgn direkte- enhver kan
da se, hvad hensigten er uden at jeg behøver at gå i detaljer -
enhver kan da se at dine indlæg er både løgnagtige og barnlige, og
enhver ved da godt at du ikke ville kunne finde beviser for disse
ting, så hvorfor så forlange det umulige af dig? It goes without
saying.
3. hvis der var en konkurrence om hvem af os, der var mest
egoistiske, ville det uden tvivl være dig, der løb af med sejren -
alene dine hadfulde indlæg vendt mod muslimer, viser med al
ønskelig tydelighed disse ting. Jeg har ingen hensigt med at
forsvare muslimer, da enhver overtro er mig inderlig imod - men jeg
forsvarer gerne mennesker, der har det skidt.

> I det her tilfælde vil jeg tro det er for at opnå medlidenhed.

??? for hvad og hvorfor?

--
ahw

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-03 19:29

> [...]
>
> Uanset hvad der er almindelig eller ualmindelig i Folkekirken, ændrer
> det ikke ved hvilke krav Jesus og Bibelen stiller til det at være

Krav fra den milde Jesus? Krav fra biblen? - NT?

> *Ingen* er pr. definition kristen når man ikke matcher de krav Jesus
> og Bibelen opstiller for at være kristen

Du er jo god til chapter and verse, så lad mig høre præcis hvilket evangelie
, der præciserer medlemskriterier?

Følg mig, siger Jesus, og jeg kender ikke nogen der følger Jesus mere end
jeg gør .

Omskæring, ku GT-jøderne bruger til hurtig-skanning, men selvom Paulus
gjorde sit for at konkurre med esoteriske Isis- og Mitras-sekter, så tror
jeg ikke at logens optagelsesritualer trængte ind hos de urkristne.

Jesu holdninger forekommer mig at være diametralt modsatte af at sætte skel
og holde ude. Han var som Sokrates med sin spørgeteknik overfor
skriftkloge/sofister, men eksamination og stringente kriterier - nej, det er
ikke evangelisk eller luthersk.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 19:42

I news:Tn_Hb.21051$UP1.16546@fe04.private.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Krav fra den milde Jesus? Krav fra biblen? - NT?

Ja til alle 3

[ ... ]
> Følg mig, siger Jesus, og jeg kender ikke nogen der følger Jesus
> mere end jeg gør .

Nej, det er selvklart: der findes ganske enkelt ikke nogen der er
kristen som dig, ingen kommer nogen sinde til at nå dig blot til
sokkeholderne, - det er da selvlysende logik for enhver der har
oplevet dig på det ganske danske usenet, foruden de der har haft æren
i det virkelige liv.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-03 22:39

> I news:Tn_Hb.21051$UP1.16546@fe04.private.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:
>
> [ ... ]

> Ja til alle 3

Kom så med 3 eller blot EET skriftsted.
> [...]
> sokkeholderne, - det er da selvlysende logik for enhver der har
> oplevet dig på det ganske danske usenet, foruden de der har haft æren

Du har altså ikke noget skriftsted, der bakker op, at du siger at JESUS OG
BIBLEN HAR KRAV SOM BW IKKE LEVER OP TIL?

Din teologi er flertalsdiktatur

"Vi er mange der ikke mener som BW
Altså er BW ikke kristen"

Du har aldrig fået opbakning fra dk.admin om ny modereret gruppe eller
indsats mod BW, fordi jeg skriver her uden at være kristen sådan lige helt
præcist efter de Falckske ikkeeksisterende skriftsteder.

Så hvad er den praktiske betydning af at jeg ikke bliver lukket ind i det
Falck'ske paradis for kristne?

OK - jeg lyder måske som om jeg the old Abraham way bryd-kæmper med Falck og
"slipper ham ikke før han velsigner mig"

Men brækker min hofte?

Forresten beviste ol'Abe at "Nietzsche er klogere end Gud for det Abe ikke
døde af blev han stærkere af"

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-12-03 22:55

I news:3a1Ib.2$HY1.0@fe01-2.private.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> [...]
> eller indsats mod BW, fordi jeg skriver her uden at være kristen
> sådan lige helt præcist efter de Falckske ikkeeksisterende

Jeg har aldrig forsøgt at hindre dig i at skrive i denne gruppe. Jeg
har kun forsøgt at få dig til at respektere fundatsen.

Og for hvert af dine indlæg der respekterer fundatsen, glæder jeg
mig - uanset om jeg er enig i indhold eller ej.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-03 14:42

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> "Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message

> Kom så med 3 eller blot EET skriftsted.

Vi ser at det nødvendige skriftsted til BW-udstødelse kan ikke findes
.. Lukas 14 (lige før DenFortabteSøn) nævner hvad der skal til for at blive
DISCIPEL, men så højt behøver man jo ikke at stile for at være kristen.

Lad os håbe at vildledning på denne ng, om at nogen er ukristne, selvom de
anser sig for kristne, bør hermed være fortid.

Er A Falck som en ældste søn, der bebrejder at fedekalven slagtes for
uværdige, der er kommet tilbage i god behold - som var som døde, men nu er
levende.
Ødsler man Guds ejendom væk sammen med skøger, så bliver man ikke sat
tilbage i rettigheder - mon virkelig Falck eller andre kan overraske os med
de lovede KRAV som skal være opfyldt for at man må kalde sig kristne.

Er man med et ben i to lejre - delvis fuldkommen, delvis mangelfuld

- eller delvis FK, delvis Katolsk Kirke
- eller delvis som Falck og delvis som Grosbøll

- vil der så ikke kun være glæde i himlen hvis man forbedrer sig og ingen
vil udstøde af kristendommen - hvis de har fattet Jesu klare ord.