hente en given linje i en streng eller txt~
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 17-12-00 11:27

Hej,

Jeg har en string som er formateret så den ved udskrift indeholder mange
linier (CRLF). Jeg vil nu gerne kunne vælge enkelt linier ud til variabler.

Eksempel.
Fil:
Anders
Bent
Søren
Niels
Peter

Jeg ønsker nu at linie2 (bent) og linie 5 (peter) bliver lagt i hver sin
variabel, hvordan gør jeg det nemmest, har kigget på Line, men så skal jeg
vel dumpe til en fil?

Anders

Fra : Carsten Saugmann

Dato : 17-12-00 21:56

Hej Anders

Det du har er i virkeligheden en string som skal deles op, hvor der er en
delimiteri form af tegnet for linieskift. Så jeg ville bruge Split funktionen,
som returnerer et array af strings.

Eksempel, idet sNames er den variabel, der indeholder din navneliste.

Private Sub Command1_Click()
Dim i As Integer
Dim sNamesArr() As String

sNamesArr = Split(sNames, vbCrLf)

For i = 0 To UBound(sNamesArr)
Debug.Print i, sNamesArr(i)
Next

End Sub

Håber det var hvad du skulle bruge.

Mvh/Carsten

Anders Jacobsen skriver:

Fra : Niels Krogh

Dato : 18-12-00 14:21

Hej Anders,

Jeg har prøvet at svare på din email, men det ser ud til at din mailserver
ikke vil godtage min reply adresse...

Har du en anden email ??

mvh
Niels Krogh