Akku boremaskine
Fra : S.A

Dato : 28-12-03 18:33

Hej

Er der nogen der har erfaring med disse de billige akku bore/skruemaskiner
der er i handlen alle vegne. Jeg ville godt have en akku-maskine, men har
ikke lyst til at ofre en "hvidmalet bondegård".
Ja, ja...jeg ved godt at pris og kvalitet hænger sammen, men kan det lade
sig gøre at få en billig maskine med bare en smule kvalitet, så hører jeg
gerne fra jer.
(Max. pris ca. 500,-)

VH
S.A

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 19:09

hold dig fra 100krs super deluxe power modellerne UANSET hvor mange volt de
er på - det betyder intet. De er ganske simpelt ikke istand til at skrue
lange skruer i

Hvis du skal ha en all-round, anbefaler jeg en med to gear. Kig på omdr. >
1000 kan du bore med. 300-400 omdr. giver kraft til skruning. Black&Decker
/ Bosch / Skil er gode mærker der er relativt billige. Ofte kan man finde
dem på tilbud til under 500

Mvh Tom
Dewalt 12v - 3750kr
Bosch 14,4v - 895 kr.

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 28-12-03 19:43

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> wrote in

> Dewalt 12v - 3750kr

set til ca 1000 i HN

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-03 20:04

On 28 Dec 2003 18:42:53 GMT, "Lars M. Pedersen" <Lars@NOSPAMtyf.dk>
wrote:

>"Tom" <svar i nyhedsgruppen> wrote in

>set til ca 1000 i HN

Ikke nødvendigvis samme model -deWalt laver flere 12v-modeller.

Min egen er f.eks med slagbor og på 3 ampere - det er den i hn helt
sikkert ikke. Til gengæld er den så billig at jeg kunne finde på at købe
den bare for batteriernes skyld (i fald der er to med, som der er på den
i ... tror det var a-z/bilka i denne uge)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 20:47

Den i HN (og bilka for den sags skyld) er en billig udgave med plastik
gearhus + svagere motor. Min er en 3 gears med meget kraftig motor og alt i
metal. Ikke just samme maskine.

Fra : Exit

Dato : 28-12-03 21:07

Hvad koster et nyt batteri til den ekstrem dyre maskine ?
Har selv haft 2 bosch inden for de sidste 4 år begge kaput
+ 1 vinkelsliber også bosch samme vej . "Lossepladsen"
jeg er færdig med at købe bosch de holder ikke længere en batteriet
et nyt batteri koster det samme som en ny maskine.
Hvad hjælper det så at gearkassen er lavet af metal ?
Jeg har 2 fra Top Kraft er ca. 2 år og de køre på højde med Bosch.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 21:11

bat = ca 600 = det samme som bosch (min bosch har levet længere end
batteriet)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-03 21:34

On Sun, 28 Dec 2003 21:10:45 +0100, "Tom" <svar i nyhedsgruppen> wrote:

>bat = ca 600 = det samme som bosch (min bosch har levet længere end
>batteriet)

Hos http://www.batteriet.dk/ kan man få et 3 amperes 12v til 526 kr -
andre (Det er det dyreste 12 volt de har) Tilmed frit leveret.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 21:47

> Hos http://www.batteriet.dk/ kan man få et 3 amperes 12v til 526 kr -
> andre (Det er det dyreste 12 volt de har) Tilmed frit leveret.

desværre ser det ud til at firmaet er lukket :-/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-03 22:04

On Sun, 28 Dec 2003 21:46:34 +0100, "Tom" <svar i nyhedsgruppen> wrote:

>desværre ser det ud til at firmaet er lukket :-/

Næh, det må være mig som har haft øjnene lukket, for det hedder
http://www.batterier.dk

http://www.gartneriet.dk

Fra : Joergen Bech

Dato : 29-12-03 12:27

Jeg spurgte i sin tid en elektriker om det samme, og omend han
i sit daglige arbejde benyttede professionelt værktøj til
professionelle
priser var hans anbefaling at jeg blot skulle købe en af de billige,
hvis det kun var til lejlighedsvist brug i hjemmet nogle gange om
året.

Som sagt, så gjort.

Jeg købte en "Power Super Professional" (det lyder da godt,
ikk'?) 14,4V hos Harald Nyborg til 159,- (eller deromkring).

Fungerer fint. Men OK, indtil videre har jeg kun benyttet den
til at samle/skille nogle reoler med. Hvordan den
håndterer "lange" skruer ved jeg ikke, men indtil videre har
jeg ikke haft behov for mere kraft end den kunne levere.

Så med mindre man på forhånd ved at man får brug for en
masse kraft lyder min anbefaling at købe en af de billigste
og så senere en bedre maskine hvis behovet melder sig.
Hvad det måske ikke gør. Og så er de penge jo sparet.

Jeg er fuldt tilfreds med min. Og skulle batteriet dø en skønne
dag, ja så køber jeg blot en komplet maskine igen.

Mvh

JB

Fra : S.A

Dato : 28-12-03 21:49

Kære venner!

Jeg oprettede et spørgsmål for at blive lidt klogere på "billige
akkumaskiner"
Er tråden ikke ved at løbe lidt af sporet. Ønsker i at fortsætte jeres
dialog, opretter jeg gerne en ny tråd.!

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-03 22:04

On Sun, 28 Dec 2003 21:48:46 +0100, "S.A" <ugyldig@adresse.dk> wrote:

>Jeg oprettede et spørgsmål for at blive lidt klogere på "billige
>akkumaskiner"
>Er tråden ikke ved at løbe lidt af sporet. Ønsker i at fortsætte jeres
>dialog, opretter jeg gerne en ny tråd.!

Velkommen til usenettet ....

http://www.gartneriet.dk

Fra : HC

Dato : 29-12-03 10:52

> [...]
> akkumaskiner"
> Er tråden ikke ved at løbe lidt af sporet. Ønsker i at fortsætte jeres

Jeg forstår dig godt

Jeg bruger selv en 150.- model fra brugsen , den bruges til campingvognens
støtteben uden problemer og klarer også lange skruer, dog har den ikke
stor kapacitet i batteriet som de dyre modeller, ( min er 12 V og 1200
mha )
Fordelen ved de billige at de kan smides væk når batteriet ikke duer mere
( 2-3 år ) og så købe en ny billig derefter.
Men de billige skruemaskiner er KUN til hobby brug og tåler ikke daglig
brug det er min erfaring.

Mvh Hans

Fra : anders majland

Dato : 28-12-03 22:14

> Jeg ville godt have
> en akku-maskine

Hvad skal du bruge den til ?

> (Max. pris ca. 500,-)

På tilbud kan du få mærkevare til den pris ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : S.A

Dato : 28-12-03 22:37

> Hvad skal du bruge den til ?

Jeg skal til at sætte et plankeværk op. Men derudover kun hobbybrug.

> På tilbud kan du få mærkevare til den pris ...

Det var lige det jeg tænkte. Måske var der nogen i gruppen der havde set en
maskine på tilbud/udsalg.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 22:50

black & decker 14,4 + 18v er næsten hele tiden på tilbud til 489 i vores
lokale råd&dåd. (ikke den røde udgave) Er dog ikke sikker på at det
nødvendigvis gælder ALLE råd&dåd'er

Fra : S.A

Dato : 28-12-03 22:57

> black & decker 14,4 + 18v er næsten hele tiden på tilbud til 489 i vores
> lokale råd&dåd. (ikke den røde udgave) Er dog ikke sikker på at det
> nødvendigvis gælder ALLE råd&dåd'er

Jeg var lige ind på Råd & Dåd`s webside, der fandt jeg denne model. Kender i
noget til den? Ser da umiddelbart ud til at være ok!
http://www.raadogdaad.dk/?nodeid=504&cid=21#5138

Fra : anders majland

Dato : 29-12-03 11:04

> Jeg skal til at sætte et plankeværk op. Men derudover kun hobbybrug.

Afhængigt af plankeværkets udførsel og længde skulle jeg lige til at
sige glem den billige akkumaskine og køb en 129kroners 700watt og en
forlængerledning. De små billige får du hurtigt kørt tør for strøm. Er
det f.eks 100mm skruer du skal have i skal der kraft til.... Da vi lagde
300m2 tag på udhuset slæbte jeg også en ledning med op da min aeg 12v
(der ellers er et godt bud på en maskine til ~1000kr) for hurtigt tabte
pusten. Til gengæld var akkuen ideel til at skrue tagpladerne fast med -
og den lånte 18v dewalt for tung for mine spagetti arme. Der er laaangt
ind over sådan nogle plader og dewalten bliver ret hurtigt tung at ligge
med i strakt arm

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 28-12-03 23:20

> Er der nogen der har erfaring med disse de billige akku bore/skruemaskiner

Hej.

Jeg har købt en 18v i Jem & Fix for 298.- og den virker upåklagligt. (2års
garanti) hvis uheldet skulle være ude.
Jeg har osse før købt Bosch, men batteriet holdt ikke mere end et år og et
nyt koster omkring 600.-

Jeg har aldrig før været tilhænger af de billige produkter, men det er jeg
blevet.
De er ikke dyre end at man har råd til at smide skidtet ud, hvis den går i
stykker, efter garantiperioden, og købe sig en ny.

Hilsen
Torben L. Andersen.

Fra : S.A

Dato : 29-12-03 09:21

Hej Torben

> Jeg har købt en 18v i Jem & Fix for 298.- og den virker upåklagligt.
(2års
> garanti) hvis uheldet skulle være ude.

Okay...jeg vil prøve at se ned i Jem & Fix. Tak for tippet.

> De er ikke dyre end at man har råd til at smide skidtet ud, hvis den går i
> stykker, efter garantiperioden, og købe sig en ny.

Yep..jeg vil ihvertfald give den "billige model" et forsøg. Som du skriver
er det jo ikke den helt store udgift.
VH
S.A

Fra : benny

Dato : 29-12-03 09:54

billigmodel er udemærket til hobbybrug
du skal bare sørge for der medfølger 2 batterier
og "va" er så højt som mugligt
skulle du så miste den er det ikke så ærgeligt
beny

Fra : S.A

Dato : 29-12-03 12:34

Hej allesammen

Jeg smuttede en tur i Bauhaus, Harald Nyborg og Silvan.
De "billige modeller" virkede meget skrøbelige i hus og motor. Bare lyden
fra mange af dem fik mig til at fravælge nogle af maskinerne.
I Silvan fandt jeg en "Best Buy" nedsat fra 399.- til 199,-. Den virkede
faktisk rimelig til prisen, men... jeg købte en Black & Decker CD14CE 14.4
volt til 499,- kr.
Huset virker meget mere robust, og lyden lød mere som en "rigtig
skruemaskine" og ikke som lyden fra en blender.
Tak for jeres positive respons/feedback.

VH
S:A

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-12-03 15:29

S.A wrote:
> [...]
> Ja, ja...jeg ved godt at pris og kvalitet hænger sammen, men kan det
> lade sig gøre at få en billig maskine med bare en smule kvalitet, så

Jeg har haft en Bosh PSR 12 VES-2 (grøn serie) i ca. 3 år. Den har
klaret alle mine daglige skrueopgaver tilfredsstillende, incl.
inddækningen på 25 m2 garage. Tagskruerne til eternittaget måtte den dog
give op overfor.
Som lejlighedsvis bore/skrueværktøj er den et udmærket bud.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 29-12-03 21:11

Hej.
Jeg købte en Top Craft Tcc-1800N2 i går hos den lokale Aldi(Nordfyn).
2 gear ,2 stk18Volt 1,3Ah NiMh batterier 1 times oplader og kuffert .
gear 1 = 0-400 omdr./min
gear 2 =0-1150 omdr./min
16 moment indst. + boreposition
incl.36 mdr garanti for 269,-