Opgradering fra kerne 2.4 til 2.6
Fra : Peter Andersen

Dato : 29-12-03 13:01

Jeg har en Fedora installation jeg vil prøve at få opgraderet til 2.6.

Tidligere har jeg i redhat altid gemt kerne-konfigutationen fra den
eksisterende kerne via menuconfig og loadet den ind i den nye og compilet.
Det har altid fungeret fint.
Kan jeg bare gøre samme fremgangsmåde med den nye 2.6 kerne?
Hvornår kommer 2.6 mon som opgradering til Fedora så jeg bare kan downloade
den som RPM?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 29-12-03 13:58

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> writes:

> [...]
> Det har altid fungeret fint.
> Kan jeg bare gøre samme fremgangsmåde med den nye 2.6 kerne?

Ja og nej.

Hvis du tager konfigurarionen fra en 2.4-kerne (den ligger i .config -
ingen grund til at bruge menuconfig til at kopiere den) og smider ind
til en 2.6-kerne vil det ikke virke lige umiddelbart. Hvis du så kører
`make oldconfig` (det bør du også gøre når det bare er fra en 2.4-kerne
til en anden) vil din konfiguration bliver gået igennem og du vil spurgt
om alle de nytilkomne muligheder. Herefter bør du kunne lave en
2.6-kerne der kan boote.

Jeg har dog læst at der er en del folk der har oplevet at visse ting
virker som de fleste ville forvente, efter de har været gennem denne
proces. Så du skal nok bagefter bruge menuconfig (el. xconfig/gconfig)
til at gennemgå konfigurationen, men det giver da et udgangspunkt.

> Hvornår kommer 2.6 mon som opgradering til Fedora så jeg bare kan downloade
> den som RPM?

Det varer formentlig et stykke tid. RedHat plejede at se tiden an, for
at se hvor stabil den nye kerne var, inden de beyndte at bruge den i
distributionerne. Om Fedora vil anvende samme stragtegi kan jeg
ikke sige noget om.

..Henrik

--
Når man kører Linux er dette også en mulighed:
Modeline "912x684" 64.00 912 966 1104 1232 684 699 706 734

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 29-12-03 14:27

Henrik Christian Grove skrev:
> [...]
> at se hvor stabil den nye kerne var, inden de beyndte at bruge den i
> distributionerne. Om Fedora vil anvende samme stragtegi kan jeg

Iflg. deres schedule[1], så kommer næste release (Fedora Core 2) med
kernel 2.6. Den skulle komme engang i starten af april.

[1] http://fedora.redhat.com/participate/schedule/

--
Dennis Skærup Højlund Andersen
http://euph.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 29-12-03 15:19

Dennis Skærup Højlund Andersen wrote:

> Iflg. deres schedule[1], så kommer næste release (Fedora Core 2) med
> kernel 2.6. Den skulle komme engang i starten af april.
>
> [1] http://fedora.redhat.com/participate/schedule/

Ok, tak for det.

Jeg sidder bare og ha en masse vrøvl med en Promise ATA100 TX2 controller på
mit Epox mobo med VIA chipset. Disabler jeg onboard virker det fint, men
kører jeg med Primose og den onboard så får jeg en masse fejl i loggen, seek
error, device reset, dma_error osv, Diskene fejler intet...
Hver for sig fungerer det hele fint, sammen går det galt.
Det eneste der måske virker er at køre med to stk. promise controllere og
slet ikke bruge den onboard.

Så jeg gætter på det måske er noget med en driver der ikke vil.... måske går
det bedre med 2.6. - jeg aner det ik! men hvad skal jeg gøre andet end
prøve.

--
M.v.h. Peter Andersen.