Åbne en listening port på Windows
Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 28-12-03 11:44

Jeg har jævnligt behov for et program på Windows, der kan det samme som nc
programmet på Linux/Unix, og gerne på en måde, så jeg ikke skal
efterinstallere noget.

Er der nogen af jer, der ved, hvordan man på f.eks. en Windows 2000 server
eller Windows 2003 server kan åbne en listening port? (altså noget i
retning af "nc -l -p 80")?

Jeg kunne forestille mig, at eneste metode er noget med en .vbs fil og lidt
kode - men et eksempel ville være genialt.

Lars.

--
GnuPG nøgle: http://dybdahl.dk/lars/gpg/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-12-03 11:58

On Sun, 28 Dec 2003 11:44:10 +0100, "Lars B. Dybdahl"
<Lars@dybdahl.dk> wrote:

>Jeg har jævnligt behov for et program på Windows, der kan det samme som nc
>programmet på Linux/Unix, og gerne på en måde, så jeg ikke skal
>efterinstallere noget.

nc kan anbefales ;) Lidt googling:

http://www.atstake.com/research/tools/network_utilities/

Den Windows-udgave, de har liggende, virker også til XP.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: fodbold (og ikke fodboldt)

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 29-12-03 00:07

Peter Brodersen wrote:
> nc kan anbefales ;) Lidt googling:
> http://www.atstake.com/research/tools/network_utilities/
> Den Windows-udgave, de har liggende, virker også til XP.

Problemet er bare, at jeg skal bruge dette på servere, hvor jeg ikke må
lægge nye .exe filer ind, af politiske årsager. Så jeg skal bruge en
løsning, som enten baserer sig på eksisterende software på en Windows
server, eller på scripting.

Lars.

--
GnuPG nøgle: http://dybdahl.dk/lars/gpg/