Trådløs netværk
Fra : Coolertype

Dato : 28-12-03 17:24

Hej!
Jeg har lige fået trådløs netværk og i denne forbindelse er der opstået et
problem. Der er flere i den opgang jeg bor i der også har trådløs netværk og
dette skaber problemer. Mit trådløse netværkskort i computeren opfanger
mister jeg forbindelsen til min egen router og bliver kastet af internettet.
Hvordan undgår jeg denne problematik
På forhånd tak
Christian

Fra : Tom Madsen

Dato : 28-12-03 18:23

"Coolertype" <cbisgaard@FJERNstofanet.dk> wrote in

> [...]
> på deres router. Derved mister jeg forbindelsen til min egen router og
> bliver kastet af internettet. Hvordan undgår jeg denne problematik

Hej Christian

Du sætter dit trådløse net op med et unikt ssid. langt de fleste
accesspoints kommer med en default der hedder private. Hvis du ændrer på
dette i dit accesspoint og på dit netkort, så skulle du være ude over
problemet.

Godt nytår

Tom Madsen

Fra : Coolertype

Dato : 28-12-03 18:32

Hej Tom
Tak for det hurtige svar.
jeg er rimelig ny på området, så jeg ved ikke helt hvor man finder det der
accesspoint under netwærkskortet!
Vi du evt. ud-pinsle det for mig.
Mvh
Christian

Fra : Coolertype

Dato : 28-12-03 19:22

Har fundet ud af at accesspointet er routeren
men har stadigvæk ikke fundet ud af hvor man sætter netværkskortet op til at
logge automatisk på min router!

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-12-03 21:57

"Coolertype" <cbisgaard@FJERNstofanet.dk> wrote in message
> Har fundet ud af at accesspointet er routeren
> men har stadigvæk ikke fundet ud af hvor man sætter netværkskortet op til
at
> logge automatisk på min router!

Måske det ville hjælpe hvis du skrev hvilken router og "netværkskort" det
drejer sig om.

mvh
Thomas

Fra : Coolertype

Dato : 29-12-03 17:31

routeren er en d-link 514 og netværkskortet er et Wireless lan mini pci
adapter.
håber der er nogen der kan hjælpe.
mvh
christian

Fra : Thomas VJ

Dato : 30-12-03 01:50

> routeren er en d-link 514 og netværkskortet er et Wireless lan mini pci
> adapter.
> håber der er nogen der kan hjælpe.
> mvh
> christian

Fulgte der noget software med til netværkskortet?
På de få trådløse netværk jeg har set indtil nu skulle netværkskortet styres
af et stykke software der fulgte med til kortet.
Jeg ved ikke om det stiller sig anderledes med wireless lan mini pci kort...

/Thomas