Gør det selv - Badeværelset
Fra : Allan Møller

Dato : 27-12-03 04:18

Jeg skal i gang med en fuldstændig ombygning af vores badeværelse.
Dvs. gulv, vægge og loft
Nyt toilet, håndvaskarrangement og en brusekabine / niche.

Det er første gang jeg skal i gang med så stort projekt og adgangen til
spørge
om hjælp er begrænset til denne gruppe - for det meste.

Jeg synes egentligt at jeg er en OK handymand / gør det selv
og har da allerede lavet en del om på huset med rimelig stor succes.

Men ang. badeværelse - vil det være for meget at gå igang med selv ?
Når man ikke ligefrem har erfaring idet ?
Hvad skal man være særligt opmærksom på ?

Min plan i grove træk er at rive alt det gamle ned af en gang og så starte
stille og roligt med det nye - tiden er ikke noget problem da vi har 2
badeværelser.
Evt. få en VVS'er til at komme og lave afløb og vand.

Findes der nogle "gør det selv" bøger ang. badeværelser.

Mvh. Allan

Fra : Dyst

Dato : 27-12-03 06:34

> [...]
> Evt. få en VVS'er til at komme og lave afløb og vand.
>
> Findes der nogle "gør det selv" bøger ang. badeværelser.

Afløb skal laves af aut. kloakmester.
Mht gulv og væg, er der en masse regler om etablering af
fugtmembran ( By og Byg Anvisning 200 )
Erik Brandt har skrevet en bog om disse regler. Bogen hedder
Vådrum.(88 sider). Du kan låne den på biblioteket.

Heinrich

Fra : jesper6

Dato : 29-12-03 16:43

Hej Allan,

Jeg ved at Silvan hver måned afholder et gør-det-selv kursus i
forskellige emner. Den 27. januar 2004 afholder de et kursus i
udskiftning af sanitet mmm på badeværelset. Kurset er gratis, men skynd
dig at medle til i din lokale Silvanbutik, da de ret hurtigt bliver
udsolgt.

Jesper

http://www.kandu.dk/