MS Windows
briani 27239
Opgradering fra Win 95 til XP home.
Fra : Jesper

Dato : 26-12-03 23:43

Hej.

Jeg har en gammel PC med Windows 95.

Kan den opgraderes til Windows XP Home.

Jeg har set, at man kan opgradere fra Windows 98 og til XP Home, men kan man
så evt. købe en opgradering fra Windows 95 til 98 og så fra Windows 98
til XP Home? Hvor kan det evt. købes?

mvh

Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-03 00:00

"Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> skrev :

>Jeg har en gammel PC med Windows 95.
>
>Kan den opgraderes til Windows XP Home.

Nej.

>Jeg har set, at man kan opgradere fra Windows 98 og til XP Home, men kan man
>så evt. købe en opgradering fra Windows 95 til 98 og så fra Windows 98
>til XP Home? Hvor kan det evt. købes?

En dårlig ide, køb en OEM-version sammen med en mus.

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.asp
--
Knud

Fra : /Ole

Dato : 27-12-03 00:51

Hilken maskine er det?

XP kræver en del af maskinen, og hvis den er født med 95, vil jeg vædde 14
skumbananer på, den ikke kan køre med det.

Smid en 98SE i den i stedet for.

/Ole

Fra : Pico

Dato : 27-12-03 01:02

Jesper wrote:
> Hej.
>
> Jeg har en gammel PC med Windows 95.

Hvor gammel, eller rettere hvor kraftig er din PC ? og hvor meget ram ?
Jeg har lige i dag lagt XP på datterens PC, det er en 333 MHz og det kan
da kørere, men det er ingen fornøjelse så nu er den tilbage på Win 98 igen.
Det kræver noget mere af hardwaren at kørere tilfredstillende med XP.
Pico

Fra : Jesper

Dato : 27-12-03 09:57

Hej.

Den er kun på 266 Mhz, så jeg må nok droppe det.

Kan ikke huske hvor mange RAM den er på - men nok ikke voldsomt mange....

Kan man stadig købe (og hvor) en opgradering fra Win 95 til Win 98?

mvh

Jesper

Fra : Edmund

Dato : 27-12-03 10:17

http://www.dba.dk eller den i kiosken

--
Mvh Edmund

Fra : Sander

Dato : 27-12-03 10:01

Og hvis din datters pc er med en pentium 2 cpu
kan du give den lidt ekstra power ved at clocke
den til 4 x100 istedet for 5 x 66, giver lige 50 %
mere fsb.
http://www17.tomshardware.com/cpu/19980514/index.html

Sander.