Gevind lavtryk til 2. trin.
Fra : Henrik Manley

Dato : 26-12-03 19:04

Hvad hedder det gevind der er i 1. trinets lavtryks udtag? Er det 3/8"-
24UNF eller hvad?

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Arnt Eirik

Dato : 26-12-03 19:43

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i melding
> Hvad hedder det gevind der er i 1. trinets lavtryks udtag? Er det 3/8"-
> 24UNF eller hvad?

3/8" UNF

Arnt

Fra : Jakob Johansen

Dato : 27-12-03 00:59

"Arnt Eirik" <arnt_e_hansen@yahoo.com> wrote in message news:<bshvfj$ddl0u$1@ID-195470.news.uni-berlin.de>...
> "Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i melding

Ja og 1/2" hvis der er tale Apeks (1 stk. 1/2" (primær) og 3 stk 3/8")!

mvh

Jakob

Fra : Jan Birk

Dato : 27-12-03 10:24

> Ja og 1/2" hvis der er tale Apeks (1 stk. 1/2" (primær) og 3 stk 3/8")!

Hvorfor har Apeks fundet på at ændre gevindet til den primære i forhold
til de 3 andre?

/Jan

Fra : Hallgeir Revhaug

Dato : 27-12-03 10:50

> Hvorfor har Apeks fundet på at ændre gevindet til den primære i forhold
> til de 3 andre?

Større porter = mindre strømningstap....
(jfr. Bernoullis ligning)
Mindre strømningstap = mindre pustemotstand på dybt vand.....
See?

/H

Fra : Jan Birk

Dato : 27-12-03 13:34

> Større porter = mindre strømningstap....
> (jfr. Bernoullis ligning)
> Mindre strømningstap = mindre pustemotstand på dybt vand.....
> See?

Jo, det kan jeg godt se (altså ligningen). Med dette argument kunne man
også mene, at den sekundære luftkilde (oktopus'en) burde have et stort
'hul?

Min tanke er, at hvis der blive brug for den, er der sikkert brug for al
den luft man kan få ud af den?

Spørgsmålet er vel, om et lille 'hul' kan levere det ønskede mellemtryk
ligeså godt som det store 'hul'?

Jeg vil tro at der er en anden grund end 'Bernoullis ligning' - eller i
det mindste flere grunde - til at hullet er forskelligt fra de 3 andre.

/Jan

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-12-03 11:35

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hedder det gevind der er i 1. trinets lavtryks udtag? Er det 3/8"-
> 24UNF eller hvad?

Udfra servicemanualen til Tx-100 er der flg. udtagsstørrelser på 1.trinnet:
19 7/16" UNF Blanking Plug AP1413

21 1/2" UNF Blanking Plug AP1487

23 3/8" UNF Blanking Plug AP1408

Men tror du ikke det er noget dit dykkercenter skal ordne

Allan Hansen