Hvordan bruges denne function?
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 26-12-03 17:22

Hej

Da jeg ikker ligefram har den store erfaring med Delphi 6, så prøver jeg at
lære det!
Hvil du giv et eksempel på hvordan denne function bruges.
Et eksempel på hvordan, der skal skrives for, at få det til at virke!

function ExecuteFile(const FileName, Params, DefaultDir: string;
ShowCmd: Integer): THandle;
// sende en mail til en adresse med et givent
// subject når jeg trykker på et label felt
//(ligesom man kan med mailto: i html)

var
zFileName, zParams, zDir: array[0..79] of Char;
begin
Result := ShellExecute(0, nil,
StrPCopy(zFileName, FileName), StrPCopy(zParams, Params),
StrPCopy(zDir, DefaultDir), ShowCmd);
end;

På forhånden mange tak!
God jul samt et godt nytår.
Mvh
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 27-12-03 12:26

"Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begin
> Result := ShellExecute(0, nil,
> StrPCopy(zFileName, FileName), StrPCopy(zParams, Params),

Hvis det er mail du tænker på kan det gøres sådan:

ExecuteFile('mailto:post@adressen.dk?subject=Sådan kan det gøres&body=En
tekst i body','','',SW_SHOW);

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 27-12-03 12:30

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> "Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> skrev i en meddelelse

> at

> Hvis det er mail du tænker på kan det gøres sådan:

> [...]

Glemte lige at nævne at du skal huske ShellApi i din uses.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 27-12-03 13:23

Hej Harald
Tak skal du havde.
Foresøger mig på, at lære de muligheder der er i Delphi.

En forsat god jul og et godt nytår.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 27-12-03 13:42

Hej Harald

Har du en ide til hvordan man for det til at virke sådan, at når der køres
over teksten med musen så skiftes der fave?

Mvh
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 27-12-03 13:52

> Hej Harald
>
> Har du en ide til hvordan man for det til at virke sådan, at når der køres
> over teksten med musen så skiftes der fave?

Jeg gætter på at det er en label du bruger:

procedure TForm1.Label1MouseEnter(Sender: TObject);
begin
Label1.Font.Color:=clBlue;
Label1.Font.Style:=[fsUnderline];
end;

procedure TForm1.Label1MouseLeave(Sender: TObject);
begin
Label1.Font.Color:=clBlack;
Label1.Font.Style:=[];
end;

Cursor kan du evt. sætte til crHandPoint i object inspector.

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 27-12-03 14:18

Hej Harald

Det virkede fint!
Tak skal du havde!
Med venlig hilsen og en god jul samt et godt nytår.
Monie Jacobsen