Bærbar bliver kastet af
Fra : Michael Hvidtfeldt

Dato : 26-12-03 17:28

Et lille privat, trådløst netværk, har fungeret, ikke perfekt, men
nogenlunde i lang tid. Nu har naboen imidlertid etableret et tilsvarende og
hans "overskygger" fuldstændigt mit. Jeg bliver promtet hvert 2. minut for
at vælge mellem disse to net, selvom jeg har (Windows XP pro) valgt
udelukkende mit eget net som det foretrukne. Jeg bliver kastet af mit eget
net og må "Oprette Forbindelse" igen til dette.
Hvordan pokker undgår jeg dette?
Naboen kan iøvrigt ikke se mit net.

Med venlig hilsen
Michael Hvidfeldt

Fra : Ivan G

Dato : 26-12-03 17:41

"Michael Hvidtfeldt" <hvidtfeldt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udelukkende mit eget net som det foretrukne. Jeg bliver kastet af mit eget
> net og må "Oprette Forbindelse" igen til dette.

Er din kvaliteten (poor-good osv.) god nok? Så prøv lige at fjerne fluebenet
i "lad windows styre....."

Fra : Michael Hvidtfeldt

Dato : 28-12-03 17:06

I første omgang så det ud til at virke, men da havde jeg også kun denne PC
på nettet. Da der kom flere på viste det sig at den bærbare ikke med denne
nye indstilling blev tildelt en IP af DHCP på min router, men derimod en
"privat adresse" hvorfor den ikke kan komme på Internettet. Jeg er, med
andre ord lige vidt.

Fra : Akhen

Dato : 11-01-04 14:34

Hej skal lige høre dig Michael er det ikke dig som også anmelder Linksys
routeren ind på edbpriser? hvis det er har jeg et par spørgsmål til dig.
kunne være vi kunne hjælpe hinanden.

http://www.kandu.dk/