PC'ere ikke se hinanden..
Fra : Jorgen Dalby

Dato : 26-12-03 10:42

Hej,

jeg har et underligt netværksproblem.. Jeg har 4 pc'ere koblet op til en
ADSL router.

Eksempel: pc1, pc2, pc3 og pc4

pc1 til pc3 kan sagtens pinge og se pc4. Men de (1-3) kan ikke se hinanden,
ligeledes kan pc4 ikke se 1-3.

Alle maskiner kan selvfølgelig godt pinge routeren.

Det må være noget sikkerhed - men jeg kan ikke gennemskue hvad.

Alle maskiner har shared drev og kører windows 2000 pro.

- jorgen

Fra : Tom Madsen

Dato : 26-12-03 11:59

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> wrote in

> [...]
>
> Det må være noget sikkerhed - men jeg kan ikke gennemskue hvad.
>
> Alle maskiner har shared drev og kører windows 2000 pro.

Hej Jørgen

Tjek om alle maskinerne er i samme arbejdsgruppe. Det gør du ved at
højreklikke på denne Computer og derefter på fanebladet Computer navn.

Mvh

Tom Madsen

Fra : Jorgen Dalby

Dato : 26-12-03 13:06

det betyder normalt ikke noget... jeg burde sagtens kunne pinge selvom de er
i forskellige arbejdsgrupper.

- jørgen

Fra : Tom Madsen

Dato : 27-12-03 00:44

> det betyder normalt ikke noget... jeg burde sagtens kunne pinge selvom
> de er i forskellige arbejdsgrupper.

Hej Jørgen

Beklager, jeg læste ikke dit spøgsmål ordentligt! Så har jeg desværre ikke
nogen gode forslag.

Godt nytår

Tom Madsen

Fra : Jens

Dato : 26-12-03 12:21

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> skrev

> Alle maskiner har shared drev og kører windows 2000 pro.

Kun pc4 har en aktiv gæstekonto.

Mvh Jens

Fra : Jorgen Dalby

Dato : 26-12-03 13:05

alle maskiner har en gæst/guest account enabled.

Fra : Jens

Dato : 26-12-03 13:15

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> skrev

> alle maskiner har en gæst/guest account enabled.

Ok, og alle har mindst en mappe delt med rettighedder til "alle" eller
"everyone" ?

Hvad er ipèrne på de 4 ?

Mvh Jens

Fra : Jorgen Dalby

Dato : 26-12-03 13:15

Jens,

tak, du havde faktisk ret. Da jeg gik ind i "administrer" funktionen - kunne
jeg se at begge guest accounts var disablet.

- jørgen

Fra : Jens

Dato : 26-12-03 13:24

"Jorgen Dalby" <popdreng_fjernmig_@popfyr.dk> skrev

> tak, du havde faktisk ret. Da jeg gik ind i "administrer" funktionen -
kunne
> jeg se at begge guest accounts var disablet.

Syntes nok....., men ingenting er altid ens med pcèr.
Når du har haft forbindelse mellem dem kan du lukke gæstekontoerne igen, og
med xp pro dele med rettighedder pr bruger.
(formoder det er noget famillie netværk her.)

Mvh Jens