Sur stråle og rød biotex
Fra : Michael Schrøder

Dato : 24-12-03 12:38

Nu har vi behandlet med Trush Buster og tjære i de 6 uger som beslagsmeden
"ordinerede".

Så nu har vi tænkt os at fortsætte med at vaske med Rød Biotex som flere her
har anbefalet.

Kan I hjælpe med en vejledning i hvordan ?

I dag har jeg taget lidt lunkent vand og hældt ca. 1/10 del biotex i.

Så har jeg skrubbet hovene (undersiden grundigt med den lille børste på
hovrenseren.

Jeg har ikke skyllet det af igen.

Derefter blav hun sadlet op og min datter er ved at ride hende.

Hovene bliver så tørret godt af "ridehusunderlag" som vi ikke renser væk
bagefter.

Er det sådan det skal gøres ?

Og hvor tit skal vi vaske ?

Jeg glæder mig helt til smeden kommer igen om et par uger, og til at se
resultatet af beskæringen.

mvh Michael

Fra : Anet

Dato : 24-12-03 21:36

Hej Michael

Det er mig der flere gange har anbefalet rød biotex. Det er rigtig nok som
du har gjort. Jeg plejer bare at gøre det når hesten sættes ind i boksen
fordi så bliver det ikke skyllet af når man evt. går igennem en vandpyt. Du
vil kunne se resultatet om nogle dage. Gør det hver dag i nogle dage i træk.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : PiaR

Dato : 25-12-03 16:34

Rød?

Det er da den Blå man skal bruge? Den er den, de rigtige enzymer er i.

Søger man på heste-nettet.dk efter kl 23, får man rigtig mange gode indlæg
frem om Blå Biotex' fortræffeligheder.

mvh Pia

Fra : Michael Schrøder

Dato : 25-12-03 17:18

"PiaR" <pia@fjerndetherrobdrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er da den Blå man skal bruge? Den er den, de rigtige enzymer er i.
>
> Søger man på heste-nettet.dk efter kl 23, får man rigtig mange gode indlæg

Hej Pia m.fl.

Det er ikke muligt at se om det er mit oprindelige indlæg eller et andet du
svarer på, når du klipper hele det indlæg du svarer på væk

Det er "god skik" at klippe irrelevant væk og derefter svare under det man
svarer på...

Jeg fik anbefalet den røde biotex til sur stråle, men det er jo ikke godt at
vide hvad forskellen er på rød og blå biotex.

mvh Michael

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 25-12-03 18:07

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote:

>Det er "god skik" at klippe irrelevant væk og derefter svare under det man
>svarer på...

Jeg forstod det da godt nok. Og _DET_ siger ikke så lidt !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 25-12-03 20:40

> [...]
>
> Det er da den Blå man skal bruge? Den er den, de rigtige enzymer er i.
>
> Søger man på heste-nettet.dk efter kl 23, får man rigtig mange gode indlæg

(klip)

Hej Pia

Jeg forklarer lige så.

Rød biotex bruger man til afvaskning af sure hove/sur stråle. Der er et
bestemt enzym i rød biotex som stopper forrådnelsen i hoven, men det er kun
i rød biotex.

Blå biotex bruges til sår og skrammer og har en fin rengørende og lægende
effekt på sår og skrammer. Mange gange kan man undgå ar efter sår ved at
bruge netop blå biotex til afvaskning af sår.

--
~ Hilsen
Annette ~