Problemer med databaser og tabeller i delp~
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 19-04-01 15:45

Hej Alle

Jeg er ved at lave et fangstjournal program i Delphi 3 og benytter mig her
af Paradox databasser og tabeller. Jeg opretter en ny tabel via kode:

(jeg har selvfølgelig oprettet tabllen i dens databasse osv. men der var
ingen grund til at tage det med her)

with FieldDefs do
begin
clear;
Add ('ART', ftString, 20, false);
Add ('STED', ftString, 40, false);
Add ('VEJR', ftMemo, 240, false);
Add ('DATO', ftDate, 4, false);
*Add ('METODE', ftMemo, 240, false);
Add ('BEMÆRKNINGER', ftMemo, 240, false)
Add ('BILLEDE', ftGraphic, 0, false);
Add ('TID', ftString, 20, false);
end;
CreateTable;
tabel.Free;
end;
end;

ved * stopper programmet altid og siger "Invalid Field Size". Hvis jeg
bytter om på rækkefølgen som felterne skal oprettes i kikser den alligevel
når den kommer til Add nummer 5 (*)

Er der nogen her i gruppen der kan se sig ud af det???

nu når jeg er her hvilken størrelse skal ftDate og ftTime definerres med??

mvh.

Morten

Fra : Niels

Dato : 20-04-01 00:04

Just as I expected, Morten M. Jørgensen came up with this:

> [...]

>når den kommer til Add nummer 5 (*)
>
>Er der nogen her i gruppen der kan se sig ud af det???

Hmm, i MySQL kan en felt af typen TEXT (som jeg vil mene svarer til
ftMemo) ikke have nogen størrelse, da det behandles som et BLOB felt.
Prøv at angive størrelsen til at være nul eller evt. -1 .

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 20-04-01 08:36

Morten M. Jørgensen <grinder@cyberdoc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bmtru$192s$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen der kan se sig ud af det???
>
> nu når jeg er her hvilken størrelse skal ftDate og ftTime definerres med??

Er det før eller efter Add nr. 5 den stopper, jeg har en ide om at det måske
kunne være din ftdate det er galt med, eventuel størrelsen.

Måden at finde ud af det på er at lave en database via desktoppen, og så se
hvad den sætter på i størrelser på felterne, hvad sker der hvis du ikke
sætter nogen størrelse ind på F.eks ftDate ?

Med hensyn til Fangstrapport, så tag lige et kig på

http://www.blackend.dk/catchem.htm

Måske der var nogle ideer at hente

Ulrik

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 20-04-01 09:47

> [...]
> hvad den sætter på i størrelser på felterne, hvad sker der hvis du ikke
> sætter nogen størrelse ind på F.eks ftDate ?

Det løste problemt, jeg satte bat ftDate size til 0.

> Med hensyn til Fangstrapport, så tag lige et kig på
>
> http://www.blackend.dk/catchem.htm
>
> Måske der var nogle ideer at hente

Jeps masser, jeg har fået mange nye ideer, som jeg skal have afprøvet

Tak for hjælpen og inspiration!

Mvh.

Morten