Firewall til 2003
Fra : S

Dato : 25-12-03 13:59

Hvilken gratis firewall findes til Windows 2003? Hverken BlackIce eller
Kerio virker.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 25-12-03 17:54

S wrote:
> Hvilken gratis firewall findes til Windows 2003? Hverken BlackIce eller
> Kerio virker.

Mener du Windows 2003 *Server*....

/mvh

Michael.

Fra : S

Dato : 26-12-03 01:51

Michael U. Hove skrev news:3FEB1625.40006@e-mail.dk
> Mener du Windows 2003 *Server*....

Jeps

Fra : Michael U. Hove

Dato : 27-12-03 00:03

S wrote:

> Michael U. Hove skrev news:3FEB1625.40006@e-mail.dk

> Jeps

Hmmm...det var jeg jo også bange for

Hvis du søger lidt på tidligere posts i denne gruppe ex:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=personlige+firewalls&meta=group%3Ddk.edb.sikkerhed.*

....skulle det stå rimeligt klart, hvad der generelt er "gruppens
holdning". Så for ikke at gentage mantraet endnu engang, vil jeg vedr.
selve PFW problematikkern henvise til OSS'en:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

I OSS'en lægges bl.a vægt på minimalisering og hærdning af services, som
en modvægt til den desværre udbredte opfattelse, at div. bloatede
"sikkerhedspakker" og snake-oil produkter, skulle give evig sikkerhed
for en *ubetydeligt* årligt opdateringsgebyr.

En software firewall på en netværksopkoblet server er i mine øjne en
misforståelse på linie med metro-projektet ...en softwarefirewall
har i realiteten ikke særlig meget med sikkerhed at gøre, den er bare
endnu en sårbar applikation, og dermed et mål for div. exploits.

Jeg ville istedet starte med at checke flg. sites ud:

http://www.microsoft.com/windowsserver2003/security/default.mspx
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/prodtech/win2003/w2003hg/sgch00.asp
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/tools/default.asp

BTW...Glædelig jul og godt nytår!!!