Netscape, tabeller og repeat af baggrunde.~
Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 19-04-01 15:18

Hej...

Jeg har et ret irriterende problem med N4.7 (hvad ellers?)

Forstil jer følgende pseudo-kode (gider ikke til at skrive det hele):

En tabel hvor jeg ikke må lave baggrundsbillede, da den blandt andet
indeholder et topbillede osv., samt en nested tabel, hvor det samme
baggrundsbillede skal dække alle underliggende tabeller og celler...

Altså sådan som det ganske logisk ville fungere (og da også gør det) i min
favorit browser IE. :)

<tabel>
<tabel> //her starter det igen
tekst
tekst

Mit problem er, at i alle elementer nested under den med
background-billedet, der repeater den simpelt hen baggrundsbilledet, hvilket
jo ikke ser specielt kønt ud...

Hvad kan jeg gøre for at få baggrundsbilledet væk fra nestede celler?

Jeg kan desværre ikke give jer et link til et eksempel, da det er et projekt
jeg arbejder på, på mit arbejde...

Håber nogen gider at hjælpe (og forstår ovenstående pløre :p)

Hallunk!
Kim

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-04-01 23:29

"Kim Søvø Pedersen" wrote:

> Hej...
>
> Jeg har et ret irriterende problem med N4.7 (hvad ellers?)
>
> Mit problem er, at i alle elementer nested

hVAD betyder "nested"

Er denne kode bedre?
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>
<BODY>
<TABLE>
<TR>
<TD BACKGROUND="1_bg.gif" BORDER="0" WIDTH="133" HEIGHT="106" ALT="">
//her starter baggrundsbilldet
<TABLE BORDER="0" BGCOLOR="#FF6633" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">

<TR>
<TD BGCOLOR="#009933">
//her starter det igen
</TD>
</TR>
<TR>
<TD BGCOLOR="#FFFFFF"> //her starter det igen
tekst
</TD>
</TR>
<TR>
<TD BGCOLOR="#FF66FF"> //her starter det igen
tekst
</TD>
</TR>
</TABLE>
</TD>
</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 20-04-01 07:42

> hVAD betyder "nested"

Et element er "nested", når det er inde i et andet element - f.eks. er

> Er denne kode bedre?

Ja - bortset fra at jeg slet ikke vil have farve i tabellerne. Den baggrund
jeg sætter skal vises i alle underliggende
tabeller (de skal være transparente, og IKKE selv starte
baggrundsbilledet...)

Laver måske et eksempelt lidt senere...