Validering
Fra : Christian

Dato : 21-12-03 13:04

Sådan nu validerer min side (næsten)

Jeg har på alle mine sider lavet valid kode, men jeg har links
til nogle trailere og nogle scripts (som jeg tilbyder andre kan
kopiere) men dem vil validatoren ikke validere. Er det så ok man
sætter mærket for valid kode? Altså nogle links til andre sider
kan den ikke opfange tagget display og siger det er en fejl. Er
det OK at kalde valid kode? Fejlene kan ses på
www.funonline.frac.dk/harry.html
og www.funonline.frac.dk/scripts.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-03 13:34

Christian skrev:

> [...]
>til nogle trailere og nogle scripts (som jeg tilbyder andre kan
>kopiere) men dem vil validatoren ikke validere. Er det så ok man

Nej.

>Altså nogle links til andre sider kan den ikke opfange tagget display

(Du mener "media"). Den fortæller dig at der ikke er noget der
hedder &media; i HTML, og det er jo rigtigt nok. Men problemet er
at du skal kode & som &.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-03 13:44

Christian skrev:

> Jeg har på alle mine sider lavet valid kode, men jeg har links
> til nogle trailere og nogle scripts (som jeg tilbyder andre kan
> kopiere) men dem vil validatoren ikke validere.

Erstat "&" med "&" - så validerer det. Tegnet & må ikke stå
alene.

> Er det så ok man sætter mærket for valid kode?

Nej. Hvis man vil skilte med valid kode, så bør koden validere
100 %. Man kan godt komme i situationer hvor det er umuligt at få
valideret hele koden - fx har nogle TDC-webhoteller automatisk
indsat noget ikke-validerende javascript, uanset hvad man skrev på
siderne. Det giver ikke mening at skilte med "99 % valid kode" -
men det kan til gengæld sagtens give mening at lave 99 % valid kode
- hvis man ikke har mulighed for at få den sidste procent med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-03 14:12

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>valideret hele koden - fx har nogle TDC-webhoteller automatisk
>indsat noget ikke-validerende javascript, uanset hvad man skrev på
>siderne.

Hoteller? Det gælder skam også alle de hjemmesider der følger med
private abonnementer.

I det tilfælde kan man validere koden et andet sted, og så evt.
angive "100 % valid kode før TDC pillede ved den".

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-03 14:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hoteller? Det gælder skam også alle de hjemmesider der følger
> med private abonnementer.

O.k. Jeg har ikke selv websider hos TDC så jeg var ikke klar over
hvor mange af deres hjemmesidekunder det omfattede.

> I det tilfælde kan man validere koden et andet sted, og så
> evt. angive "100 % valid kode før TDC pillede ved den".

ROTFL
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 21-12-03 15:19

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> valideret hele koden - fx har nogle TDC-webhoteller automatisk
> indsat noget ikke-validerende javascript, uanset hvad man skrev på

Kender det godt fra geocities. De satte deres <Script
Language="javascript"> og min IE gav en fejl hver gang du brugte et
link så siden næsten var umulig at bruge.

Det giver ikke mening at skilte med "99 % valid kode" -
> men det kan til gengæld sagtens give mening at lave 99 % valid
kode
> - hvis man ikke har mulighed for at få den sidste procent med.

Jamen det er 100% valid kode bortset fra de to sider. Måske gør jeg
bare sådan at jeg ikke sætter logoet ind på de to sider hvis jeg
ikke kan få det til at virke.

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-12-03 14:20

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> scripts (som jeg tilbyder andre kan kopiere) men dem vil
> validatoren ikke validere.

Så må du jo skrive dem om så de kan. Det er ikke så fedt at
tilbyde andre noget der ikke er gennemtestet og valid kode, vel?

> Er det så ok man sætter mærket for valid kode?

Hvis det du tilbyder også kan valideres, så er det fint. Ellers bør
du fjerne det midlertidigt.

Generelt skal du erstatte "&" med "&amp;" og huske at skrive

<script type="text/javascript"> i stedet for
<script language="javascript">

.... så får du vist det sidste med.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Christian

Dato : 21-12-03 15:02

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så må du jo skrive dem om så de kan. Det er ikke så fedt at
> tilbyde andre noget der ikke er gennemtestet og valid kode, vel?

Jeg har ikke selv skrevet scriptsne.

> Hvis det du tilbyder også kan valideres, så er det fint. Ellers bør
> du fjerne det midlertidigt.
>
> Generelt skal du erstatte "&" med "&" og huske at skrive
>
> <script type="text/javascript"> i stedet for
> <script language="javascript">
>
> .... så får du vist det sidste med.
>
> --
> Allan
> http://html-faq.dk

Tak til jer alle jeg kan desværre ikke uplaode noget der bliver valid
da frac.dk er nede :(

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-12-03 15:45

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> Jeg har ikke selv skrevet scriptsne.

Det ved jeg godt, men det skal vel ikke forhindre dig i at
indføre de småting der skal til for at de kan validere?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Christian

Dato : 21-12-03 17:20

> [...]
>
> Det ved jeg godt, men det skal vel ikke forhindre dig i at
> indføre de småting der skal til for at de kan validere?

Jeg har ikke meget forstand på Javascripts, desværre.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-03 00:27

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> Jeg har ikke meget forstand på Javascripts, desværre.

Det er derfor jeg fortæller hvad du skal gøre ved dem for at få
dem til at validere.

Check selv de ting du lægger ud - inden du lægger det ud. Det er
alle bedst tjent med.

--
Allan
http://html-faq.dk