Upload script (ftp)
Fra : Martin Thoegersen

Dato : 22-12-03 12:48

Det handler om at uploade min hjemmeside til en server. Indtil videre
har jeg brugt gFTP, telnet og konqueror.

Hvordan laver jeg et script der uploader hele katalogstrukturen, og evt
overskriver eksisterende filer?

Kan man oprette et "symbolic link" til et andet netværk? I så fald ville
jeg jo bare kunne
mv -rf localdir remotedir

--
Martin Thøgersen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 22-12-03 14:02

Martin Thoegersen wrote:
> Det handler om at uploade min hjemmeside til en server. Indtil videre
> har jeg brugt gFTP, telnet og konqueror.
>
> Hvordan laver jeg et script der uploader hele katalogstrukturen, og evt
> overskriver eksisterende filer?

#!/usr/bin/ksh
cd /www
DATE=`date '+%d%m%y%n'`
HOSTNAME=`hostname`
ftp -i -n <<HERE
open your-machine
user webuser SeCrEtPaSsWoRd
cd /www
put index.html
close
quit
HERE
echo Done
exit 0

Smartere ville vaere noget rsync over ssh. Proev google.

> Kan man oprette et "symbolic link" til et andet netværk? I så fald ville
> jeg jo bare kunne
> mv -rf localdir remotedir

Over ftp, mener du? Proev at checke Freshmeat, tror jeg det er. Det
findes.

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-12-03 14:21

Martin Thoegersen uttered:
> Hvordan laver jeg et script der uploader hele katalogstrukturen, og evt
> overskriver eksisterende filer?

$ ncftpput -u username -p password -R ftp.dinhost.dk . *

[http://www.ncftp.com/] hvis du ikke har den installeret. Der er også
en tilsvarende ncftpget.

\\kristian
--
Real programmers don't comment their code.
It was hard to write, it should be hard to read.

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 22-12-03 16:30

Kristian Thy wrote:
> Martin Thoegersen uttered:

> $ ncftpput -u username -p password -R ftp.dinhost.dk . *

> [...]

Tak, det funker.