Download af en fil
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 22-12-03 12:46

Hej

De nedstående kodeeksempler kan jeg ikke få til at fungerer,
får hele tiden meddelsen om: "Kunne ikke downloade filen".
Kan du se hvor det går galt og hvordan det skal rette for, at kunne fungere!

Har tilføjet: URLMon i uses.
Anvender Delphi 6

function DownloadFile(SourceFile, DestFile: string): Boolean;
begin
try
Result := UrlDownloadToFile(nil, PChar(SourceFile), PChar(DestFile), 0, nil)
= 0;
except
Result := False;
end;
end

procedure TfmIndskrivPers.Opdatering1Click(Sender: TObject);

begin

if DownloadFile('http://www.sunwind.dk/designforum/downloadmap/murpro.zip',
'C:\Udpakke/murpro.zip') then

ShowMessage('Filen er downloaded.')

else

ShowMessage('Kunne ikke downloade filen.');

end;

På forhånden rigtigt mange tak!
Med venlig hilsen og god jul.
Monie Jacobsen

E-mail:energy@sunwind.dk

Fra : Harald

Dato : 22-12-03 13:41

"Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ShowMessage('Filen er downloaded.')
>
> else
>
> ShowMessage('Kunne ikke downloade filen.');

Virker fint her, men kun hvis jeg manuelt opretter mappen C:\Udpakke, hvis
jeg ikke opretter mappen får jeg dog stadig at vide at Filen er downloaded
men den er ikke at finde nogen steder på min disk.
Jeg vil anbefale at du bruger f.eks. Indy i stedet.
http://www.nevrona.com/Indy/

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 22-12-03 14:30

Hej Harald

Allerførst skal du lige vide hvorfor jeg har det så travlt med at få noget
til at fungere.
Min kone arbejder med at skrive børnehistorier og taler. Som julegave vil
jeg så lave et program
Med en database (MyBase) som ved, at loade den tekstfil, hun har skrevet ind
og køre programmet
så indskrives de navne der er i database i hindes historie. Bagefter skal
det sendes til dem der skal have det.

Lige en ting Harald! Jeg er ikke ret god til Engelsk og har dermed svært ved
at begå mig på engelske hjemmesider.
Har været ude at kikke på den hjemmeside du anbefalde for at hente en
komponent ved navn: Indy.
Er den let at benytte.
Du har vel ikke mulighe for, at sende den rigtig kompont til mig?

På forhånden mange tak

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen
E-mail: energy@sunwind.dk

Fra : Harald

Dato : 22-12-03 14:45

> [...]
> komponent ved navn: Indy.
> Er den let at benytte.
> Du har vel ikke mulighe for, at sende den rigtig kompont til mig?

Indy er en samling af mange komponenter ca. 50, jeg har ikke installationen
liggende men her er et direkte link:
http://www.nevrona.com/indy/downloads/Indy_9_00_14_src.zip

men alt hjælpen er på engelsk så hvis du ikke er ret god til det kan det
måske blive et problem.

Mvh
HK