Wed, 24 Dec 2003 00:03:47 +0100 brugte René Frej Nielsen 20 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
>> Det er i de fleste tilfælde muligt at få overdraget ADSL-linjen fra en
>> udbyder til en anden. F.eks. TDC > CC ....
>> I dette tilfælde skulle nedetiden være minimal.
>Hvordan får man arrangeret dette når man får fat i en mindre kompetent
>medarbejder hos CC? Jeg kan jo også risikere, at jeg får fat i en mindre
>dygtig medarbejder hos TDC når jeg opsiger linien og der derved opstår
>kludder.
Jeg er faktisk selv igang med at lave det samme stunt, og det er allerede
blevet mere end tydeligt for mig at du skal blande kundeservice HELT udenom
det, for de er nogenlunde lige så kompetente som regnskabsafdelingen hos
Tiscali.
Næh, prøv derimod at tage sagen op med deres support-afdeling! I mit eget
tilfælde er historien at jeg havde forhørt mig hos CC support om nogle
spørgsmål jeg ahvde, inden jeg skiftede fra Tiscali. Hos supporten fik jeg
at vide at jeg sagtens kunne få overflyttet mit kobberpar til CC (min ADSL
kører på rå kobber), bare de fik liniens EN-nummer. Nummeret skulle så
påføres min ordre, hvilket jeg kunne bede kundeservice om.
Nuvel. Jeg får oplyst EN-nummeret af Tiscali og ringer til kundeservice -
"har ADSL ... rå kobber ... EN-nummer" osv - og får svaret "Det kan
desværre ikke lade sig gøre!"
Ny opringning til support. "Vel kan det så lade sig gøre! Jeg undersøger
lige og ringer tilbage!" Joh, den med at ringe tilbage har jeg hørt
tre-fire gange før fra Tiscali, men til forskel fra Tiscali GJORDE han det
rent faktisk - et kvarter efter hang han i røret og sagde at hende i
kundeservice havde svaret som hun gjorde fordi hun ikke kunne finde
muligheden i ordresystemet. Han havde så vendt sagen med sin chef, der
prompte havde beordret to programmører til at tilføje muligheden til
systemet. Desuden havde supporteren sat en note på min ordre, at ingen må
pille ved den uden at konferere med ham først, for nu skulle han nok
personligt sørge for at få min ordre igennem så det bliver som JEG vil have
det!
Jeg drømmer om at det bliver så nemt. En TDC-tekniker flår mit stik ud fra
Tiscalis udstyr og flytter det over i TDCs d. 30. januar, hvor jeg har
opsagt Tiscali. At i det samme jeg opdager at linien er nede, blot kan
skifte router til CC's, og så kører den bare...
Det er nok ønsketænkning. Jeg forsøger at vænne mig til tanken om at
Tiscali (som sædvanlig) vil lave lort i det hele, så jeg risikerer op til 3
ugers nedetid...
--
Lars Rander,
www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)
Pas på ikke at forveksle bevægelse med handling. (Ernest Hemingway)