Lyd under Kernel 2.6.0
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-12-03 11:23

Hej

Jeg har lige opgraderet til kerne 2.6.0 på min Debian sid maskine, det
gik egentlig rimelig smertefrit, blev dejlig overrasket over at de nu
bruger alsa til lyden. Jeg kompilerede lyden som moduler og de er
loaded fint (iflg. lsmod og output fra modprobe), men der er sku ingen
lyd. Selv hvis jeg som root forsøger at play'e en wav fil eller
lign. så får jeg at vide at '/dev/dsp': No such device

Der kommer ikke rigtig noget i log-filerne som har så meget med lyd at
køre. Jeg har flg. moduler loadet:

snd_trident
snd_ac97_codec
snd_pcm
snd_timer
snd_page_alloc
snd_util_mem
snd_mpu401_uart
snd_rawmidi
snd

Jeg har prøvet at fjerne al konfigurationen fra mine gamle alsa
moduler, men lige lidt hjælper det. Er der lavet en ændring fra 2.4
(hvor jeg kørte alsa 0.9.6) til den version der kører i 2.6?

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : (

Dato : 21-12-03 14:18

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> writes:

> [...]
> lyd. Selv hvis jeg som root forsøger at play'e en wav fil eller
> lign. så får jeg at vide at '/dev/dsp': No such device

Det lyder som om du mangler:

"OSS PCM (digital audio) API (SND_PCM_OSS)

Say 'Y' or 'M' to enable digital audio (PCM) OSS API emulation
(/dev/dsp*)."

Ellers er der måske nogle hints i dokumentationen:

Documentation/sound/alsa/OSS-Emulation.txt

Mvh.

Dennis Jørgensen