mozilla
Fra : andy

Dato : 20-12-03 14:25

Er der nogle der ved om jeg førdst skal afinstalere mozilla hvis jeg
skal instalere en nyer udgave.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-12-03 14:39

On Sat, 20 Dec 2003 14:25:05 +0100, andy wrote:

> Er der nogle der ved om jeg førdst skal afinstalere mozilla hvis jeg
> skal instalere en nyer udgave.

I "Release Notes" til Mozilla 1.5 kan du læse:

"If you have a previous version of Mozilla installed

Before installing a new version of Mozilla, you should uninstall
your previous version first. If you have a third-party extension
installed, particularly the spell checker, you should also
completely delete your Mozilla install directory before making a new
install. Do not install over an old Mozilla version.

Your profile data is stored separately from Mozilla, so uninstalling
Mozilla won?t affect your profile data."

<http://mozilla.org/docs/end-user/guide/get-started.html#previous-mozilla>

Mvh.

--
"Det var en gång i ett annat liv Adam Sjøgren
Ett annat dom mot ett annat vi" asjo@koldfront.dk

Fra : andy

Dato : 20-12-03 14:49

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
>
> Your profile data is stored separately from Mozilla, so uninstalling
> Mozilla won?t affect your profile data."

Det var nemlig det jeg gjorde efter at jeg havde downloadet mozilla. men
da jeg havde afinstaleret mozilla prøvede jeg at instalere den. det
gik fint sagde den, men der var nu ingen mozilla på midt system.
Hvad har jeg gjordt galt?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-12-03 14:58

In article <3fe4534f$0$262$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, andy wrote:

> Det var nemlig det jeg gjorde efter at jeg havde downloadet mozilla. men
> da jeg havde afinstaleret mozilla prøvede jeg at instalere den. det
> gik fint sagde den, men der var nu ingen mozilla på midt system.

Du mener mozilla starter ikke naar du klikker paa et icon?
Sikkert et link der ikke virker.

> Hvad har jeg gjordt galt?

Ingenting. Computere er bare ikke de idiotsikre maskiner som
mange tror de er/skal være :-/

Du har sikkert installeret 1.5 og saa har du saa vidt jeg
husker faaet en mozilla-1.5 du kan koere. Prov at aabne
en xterm, skriv "mozilla" og tryk derefter 2 gange paa tabulatorknappen.
Saa kan du se de filer der starter med mozilla, som shellen kan finde.

Thomas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-12-03 14:42

In article <3fe44db1$0$267$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, andy wrote:
> Er der nogle der ved om jeg førdst skal afinstalere mozilla hvis jeg
> skal instalere en nyer udgave.

Skulle du ikke behoeve. Du skal dog maaske lave
en rm -Rf ~/.mozilla
saa gammel config data bliver fjernet (men ogsaa
dine bookmarks, osv)

Thomas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-12-03 14:52

In article <slrnbu8kdi.6ac.zensonic@www.zensonic.dk>, Thomas S. Iversen wrote:

> Skulle du ikke behoeve. Du skal dog maaske lave
> en rm -Rf ~/.mozilla
> saa gammel config data bliver fjernet (men ogsaa
> dine bookmarks, osv)

Så lige Hr. Sjøgrens svar. Mit er ud fra hvad jeg
selv gør og har oplevet.

Jeg har ikke oplevet problemer med at installere nyere
versioner uden at afinstallere de gamle. Jeg
har dog i tidlige udgaver af mozilla set, at
f.eks. mozilla 1.1 ikke kørte stabilt hvis
der var nfs mountet en .mozilla lavet med 1.0
Så snart .mozilla blev slettet og genskabt første
gang man startede 1.1, så virkede den som den skulle.

Thomas

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-12-03 16:29

On Sat, 20 Dec 2003 13:42:10 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Skulle du ikke behoeve. Du skal dog maaske lave
> en rm -Rf ~/.mozilla
> saa gammel config data bliver fjernet (men ogsaa
> dine bookmarks, osv)
>
> Thomas

Det er meget dumt at slette .mozilla, så ryger bookmarks, fonte
indstillinger og alle mails ! Der er ingen grund til at slette .mozilla.

Martin.

Fra : abl

Dato : 21-12-03 12:40

Martin Andersen wrote:

> Det er meget dumt at slette .mozilla, så ryger bookmarks, fonte
> indstillinger og alle mails ! Der er ingen grund til at slette .mozilla.
>
> Martin.

Det vil sige at jeg ikke førdst skal afinstalere mozilla?

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-12-03 13:26

On Sun, 21 Dec 2003 12:40:14 +0100, abl wrote:

> Det vil sige at jeg ikke førdst skal afinstalere mozilla?

Nej, det er bedst at afinstallere Mozilla.
Med Mozilla menes den eksekverbare fil + bibliotek.
På min maskine er Mozilla installeret som rpm-filer, så
hvis jeg skal opgradere kan jeg vælge at fjerne mozilla først
med rpm -e mozilla-pakker, eller opgradere med rpm -Uvh nye-mozilla-pakker.
Uanset bliver der ikke rørt ved .mozilla dir

Martin.

Fra : abl

Dato : 21-12-03 13:31

Martin Andersen wrote:

> [...]
> med rpm -e mozilla-pakker, eller opgradere med rpm -Uvh nye-mozilla-pakker.
> Uanset bliver der ikke rørt ved .mozilla dir

hvor fandt du mozilla som rpm pakke.?

Fra : Kent Friis

Dato : 20-12-03 15:07

Den Sat, 20 Dec 2003 14:25:05 +0100 skrev andy:
>Er der nogle der ved om jeg førdst skal afinstalere mozilla hvis jeg
>skal instalere en nyer udgave.

Jeg plejer at installere den nye først, og lade den gamle ligge en
uges tid, indtil jeg er sikker på at jeg er tilfreds med den nye.

Mvh
Kent

Fra : frank damgaard

Dato : 21-12-03 15:53

andy wrote:
> Er der nogle der ved om jeg førdst skal afinstalere mozilla hvis jeg
> skal instalere en nyer udgave.

Det kommer an på hvordan du installerer.
Via .deb eller .rpm er det vel bedst (og nødvendigt?) at
afinstallere først (eller opgradere).

Selv installerer jeg fra tar.gz til separate kataloger,
så kan jeg have flere versioner i brug samtidigig.
( /opt/mozilla10, /opt/mozilla11, /opt/mozilla12, ....... osv)
Jeg skal blot kalde mozilla med fuld path for at kalde
ønskede version.

--
no signature :)

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-12-03 17:39

frank damgaard <frank_spamtrap1@post.cybercity.dk> writes:

> Det kommer an på hvordan du installerer.
> Via .deb eller .rpm er det vel bedst (og nødvendigt?) at
> afinstallere først (eller opgradere).

Hvis man installere gennem et pakkesystem sørger pakkesystemet
forhåbenligt for at gøre det korrekte. Derfor bør man ikke tænke over
det hvis man bruger et sådan.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : andy brandorff

Dato : 23-12-03 17:57

Peter Makholm wrote:

> Hvis man installere gennem et pakkesystem sørger pakkesystemet
> forhåbenligt for at gøre det korrekte. Derfor bør man ikke tænke over
> det hvis man bruger et sådan.

Tak til alle nu køre min mozilla 1.5 fin. er det en spical java
pluck.inc jeg skal bruge kan jeg bruge > J2SE 1.4.2 ?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-12-03 22:42

http://milli.dk/linux/java

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt