Få adgang til en text-fil database via. VB~
Fra : Jakob

Dato : 13-12-00 20:58

Hej NG.

Jeg sidder her med en lille opgave. Jeg skal lave et program som skal snakke
sammen med en database i firmaet som er en tekst fil.
Jeg har lavet en bruger falde og når jeg kører programmet i VB kører det
bare fint. Men en efter jeg har lavet min EXE-fil går det galt.

I Form-load har jeg skrivet følgende linje

Data1.DatabaseName = App.Path & "\data.txt", linjen skulle åbne databasen
(den virker til mdb filer)

Men jeg får en besked om at Pathén ikke er korrert og at filen data.txt ikke
findes. Hvad gør jeg galt. ???????????

Hilsen Jakob

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-12-00 21:39

Jakob skrev:
> [...]
> (den virker til mdb filer)
>
> Men jeg får en besked om at Pathén ikke er korrert og at filen data.txt

Prøv at indsætte en linie:

MsgBox App.Path & "\data.txt"

lige før linien

Data1.DatabaseName = App.Path & "\data.txt"

og du vil måske opdage, at der er to backslasher lige efter hinanden.

Man må aldrig bruge App.Path i den sammenhæng uden at checke, om indholdet
slutter med en backslash eller ej!
-------
Tomas

Fra : Jakob

Dato : 14-12-00 17:10

Tomas Christiansen <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f7RZ5.426$L92.8839@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Data1.DatabaseName = App.Path & "\data.txt"
>
> og du vil måske opdage, at der er to backslasher lige efter hinanden.

Nej det er der ikke. Pathen er korrekt men jeg kan ikke få adgang til min
tekst fil, kan jeg mangle og ADD nogler komponenter eller hvad ????

Fra : Jakob

Dato : 14-12-00 22:07

Jakob <jakobbn@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91arft$2hi$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
>
> Nej det er der ikke. Pathen er korrekt men jeg kan ikke få adgang til min
> tekst fil, kan jeg mangle og ADD nogler komponenter eller hvad ????

Nu har jeg fundet fejlen. Der skal stå
Data1.DatabaseName = App.Path i form_load

og data.txt skal placeres i App. dir. den skrev godt nok også wrong path,
men man plejer da at skrive database
navnet efter App.path i Access databaser, men sådan er det måske bare ikke
med tekst databaser.