/ forsvundet
Fra : Michael

Dato : 17-12-03 19:43

Jeg har en boks der tilsyneladende booter normalt, men / og /root m.v. er
"forsvundet"

Det underlige er at jeg har kun 2 partitioner (godt nok i software raid), /
og en swap

Jeg kan sagtens se en del af mapperne, f.eks. /var & /etc m.m.

Der kommer tit følgende fejl:

Input/output error
Segmentation fault

Når jeg forsøger at åbne en fil m.m.

Mange "alm" kommandoer finder den slet ikke, som f.eks. mkdir, df m.fl.

en 'ls' i /usr/bin giver f.eks.

ls: ld86: Input/output error
ls: nm86: Input/output error
ls: diffstat: Input/output error
ls: size86: Input/output error
ls: g++: Input/output error
ls: libtool: Input/output error
ls: compile_et: Input/output error
ls: mk_cmds: Input/output error
ls: flex: Input/output error
ls: flex++: Input/output error
ls: lex: Input/output error

o.s.v.

Nogen der har en idé til hvad der er sket

system: RH7.3 med ext 3 - boksen er i produktion og jeg ville nødigt skulle
bruge hele natten på at installere igen :) såååe... :)

Michael

Fra : Michael

Dato : 17-12-03 21:03

"Michael" <madsen999@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har en boks der tilsyneladende booter normalt, men / og /root m.v. er
> "forsvundet"

disken er totalt færdig. kommer ned hundrevis af ext3-fs fejl i dmesg

fdisk bus error o.s.v. o.s.v.

:(

Det bliver vist en lang dag i et koldt serverrum imorgen....

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-12-03 21:18

"Michael" <madsen999@mailme.dk> writes:

>Det bliver vist en lang dag i et koldt serverrum imorgen....

Så lang tid tager det vel heller ikke at hive backuppen ind?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-12-03 21:42

Klaus Ellegaard wrote:

> Så lang tid tager det vel heller ikke at hive backuppen ind?

Rigtige mænd tager ikke backup. Tilgengæld fryser de meget....

- Lars

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 17-12-03 22:31

Lars Kristensen wrote:
> Rigtige mænd tager ikke backup. Tilgengæld fryser de meget....

jeg troede de græd og drak guldøl... ;)

--
excuse of the day : There isn't any problem
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-12-03 22:44

Ulrik Nielsen wrote:

> jeg troede de græd og drak guldøl... ;)

Ingen vædsker i serverrummet!

- Lars

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-12-03 22:49

Lars Kristensen <kom@acdc.dk> writes:

>Ingen vædsker i serverrummet!

Hvordan vasker du så gulv?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Michael

Dato : 17-12-03 23:02

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Hvordan vasker du så gulv?

Serverrum i kælderen?

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-12-03 17:34

Klaus Ellegaard wrote in dk.edb.system.unix:

[...]

> Hvordan vasker du så gulv?

Jeg har været i ind til flere serverrum (faktisk både hos virksomheder men
også stuer i lejligheder der kunne henlede ens tanker på serverrum) hvor
der vistnok ikke bliver vasket gulv overhovedet.
Men hvis udluftningen er i orden og der ikke er astmatikere blandt de
personer der har deres "daglige gang" i serverrummet er det vel heller ikke
et problem :D

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"I use my breasts to get other people's attention"
-- Jennifer Anistorn as Rachel in 'Friends'

Fra : Michael

Dato : 17-12-03 23:02

> Så lang tid tager det vel heller ikke at hive backuppen ind?

Det var en af 2 maskiner i et cluster. Alle data ligger spejlet på den anden
maskine som stadig kører., og de vigtigste data ligger på netapp i backup

Men det er stadig noget der tager tid at rydde op i - og man har jo ligesom
også andre ting i kalenderen :)

Mvh
Michael