ipchains, redirect ved domain forspørgsel
Fra : Kim Emax

Dato : 11-12-03 22:11

Hey

Jeg sidder og er ved at teste en ny server, så jeg vil forwarde al
forspørgsel for et test domain til den nye server, som ligger på .100.
Tanken er at firewalen på .4 sender denne request "test-web.dk port 80"
videre til .100, er dette muligt?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 11-12-03 22:20

Den Thu, 11 Dec 2003 22:11:15 +0100 skrev Kim Emax:
> [...]
>forspørgsel for et test domain til den nye server, som ligger på .100.
>Tanken er at firewalen på .4 sender denne request "test-web.dk port 80"

Nej, ipchains kan ikke kigge på domain, den kigger på ip-numre og
porte.

Mvh
Kent

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-12-03 02:00

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> [...]
> forspørgsel for et test domain til den nye server, som ligger på .100.
> Tanken er at firewalen på .4 sender denne request "test-web.dk port 80"

Brug iptables, de er meget bedre end ipchains.

Selve spørgsmålet har jeg ikke forstået, måske du kan anskueliggøre
det med lidt ACSII-grafik?

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Kim Emax

Dato : 12-12-03 17:01

Kim Hansen wrote:

> Brug iptables, de er meget bedre end ipchains.

ok, om det er det ene eller det andet betyder ikke så meget for mig, bare
det spiller

> Selve spørgsmålet har jeg ikke forstået, måske du kan anskueliggøre
> det med lidt ACSII-grafik?

Er det så ikke nemmere at nappe en bajer på Bizzaro?

Jeg skal teste en ny server, så jeg vil tage et af mine domains og sende
forespørgsler sendt til dette domain på den primære server (.4) videre til
test serveren (.100).

I en programmeringsfase ville jeg lave noget ala dette:

if($server_name == "test-web.dk)
$server = "test_server"; // eller redirect to 192.168.1.100
else
$server = "primary_server"; // 192.168.1.4