nat,dns,dhcp på samme server?
Fra : Freddie

Dato : 11-12-03 21:54

Selvfølgelig ved brug af 2 NIC's, men det skulle vel ikke være noget
problem?

Findes der noget god dokumentering på nettet vedr. opsætning af NAT? Jeg kan
ikke findet noget på Linuxbog.dk.

Mvh. Freddie Rasmussen

Fra : Michael Eriksen

Dato : 11-12-03 22:04

"Freddie" <freddie@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
>
> Findes der noget god dokumentering på nettet vedr. opsætning af
> NAT? Jeg kan ikke findet noget på Linuxbog.dk.

Tag et kik på http://shorewall.net/

Det er vist ca. hvad du søger mht. nat. Dns og dhcp er ret ligefremt og
uafhængigt.

Fra : Esben

Dato : 12-12-03 13:31

www.netfilter.org er dem der har lavet iptables...

--
Esben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-12-03 01:56

"Freddie" <freddie@tele2adsl.dk> writes:

> Selvfølgelig ved brug af 2 NIC's, men det skulle vel ikke være noget
> problem?

Nej. Det skulle være relativt lige til.

> Findes der noget god dokumentering på nettet vedr. opsætning af NAT? Jeg kan
> ikke findet noget på Linuxbog.dk.

Prøv igen. Afsnit 6 i
<http://www.linuxbog.dk/admin/bog/index.html.php> og afsnit 6 i
<http://www.linuxbog.dk/sikkerhed/bog/index.html.php>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Overflow on /dev/null, please empty the bit bucket.