USB Bluetooth dingle
Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-12-03 18:18

Jeg har en USB BlueTooth dingle, som jeg ikke har haft tid til at få til at
virke under Linux, men efter at have læst en anden tråd om USB, så har jeg
fyret en dmesg af, dels med og uden dinglen monteret, er der ikke en simpel
måde at få en fil indholdene de linier der er i den ene, men ikke den
anden? Jeg forventer at jeg så vil kunne se om min Mandrake 9.2 finder
dinglen.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 10-12-03 19:17

On Wed, 10 Dec 2003 18:17:37 +0100, Ivar Madsen wrote:
> [...]
> måde at få en fil indholdene de linier der er i den ene, men ikke den
> anden? Jeg forventer at jeg så vil kunne se om min Mandrake 9.2 finder

diff(1)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-12-03 19:55

Michael Lyngbøl skrev i -dk.edb.system.unix:

> diff(1)

|$ diff MedUsbBluDingle UdenUsbBluDingle
|244a245

Hmm, jeg bliver ikke kloger. Finder den noget den kan bruge til noget,
eller,,,

Nogen der har et link til en dansksproget forklaring om hvordan man få det
til at virke?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 11-12-03 09:27

Ivar Madsen wrote:

> Hmm, jeg bliver ikke kloger. Finder den noget den kan bruge til noget,
> eller,,,
>
> Nogen der har et link til en dansksproget forklaring om hvordan man få det
> til at virke?

Sørg for at have CONFIG_BLUEZ og CONFIG_BLUEZ_HCIUSB med i kernen og
installere bluez-utils fra http://bluez.sourceforge.net - Gnome har
bl.a. et bluetooth projekt kørende, og hvis du, som jeg, skal bruge det
til en mobiltelefon, så kig på tsemgr (søg på google).

Kender ikke lige nogle danske sider om emnet...

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-12-03 21:22

Tonni Aagesen skrev i -dk.edb.system.unix:

> Sørg for at have CONFIG_BLUEZ og CONFIG_BLUEZ_HCIUSB med i kernen og

Jeg køre med Mandrake 9.2 standart kerne, er den med, eller hvordan checker
jeg om det er med?

> installere bluez-utils fra http://bluez.sourceforge.net - Gnome har
> bl.a. et bluetooth projekt kørende,

Jeg bruger KDE, hvor meget Gnome kan man så køre? Pan f.eks. køre uden
problemmer,,, Har KDE folkene også gang i noget bluetooth?

> og hvis du, som jeg, skal bruge det
> til en mobiltelefon, så kig på tsemgr (søg på google).

Jeps til en T68i

> Kender ikke lige nogle danske sider om emnet...

Det er nok straffen for at forsøge at være foran,,,

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-12-03 10:37

Ivar Madsen wrote:

> Jeg køre med Mandrake 9.2 standart kerne, er den med, eller hvordan checker
> jeg om det er med?

Jeg plejer at greppe i config-filen - noget alá:

egrep -i "usb|bluez" /usr/src/linux/.config

> Jeg bruger KDE, hvor meget Gnome kan man så køre? Pan f.eks. køre uden
> problemmer,,, Har KDE folkene også gang i noget bluetooth?

Aner det ikke.

Mvh
Tonni

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 11-12-03 22:58

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> den anden? Jeg forventer at jeg så vil kunne se om min Mandrake 9.2 finder

Da jeg skulle bruge bluetooth dongles til et projekt, kompilede jeg næsten
alt der stod under bluetooth i kernen som moduler. Det blev til følgende
moduler:
bluez
l2cap
sco
rfcomm
bnep
hci_usb

Desuden skal du huske at starte 'sdpd' som er en service database over de
services som skal kunne findes ved hjælp af bluetooth's service discovery.

--
Peter Frederiksen