[Fedora] jeg fatter minus
Fra : Leonard

Dato : 10-12-03 11:40

Jeg forstår ikke hvad der er galt:

Jeg skriver rpm -ivh courier-imap...
og får svaret:
failed dependencies: libcom_err.so.3 is needed ...

Så søger på den og finder at den er en del af krb5-lib, som jeg så
installerer med apt-get install krb5-lib, men den melder stadig samme
fejl når jeg skriver rpm -ivh courier...

I /lib/ er der kun en libcom_err.so.2 så det er vel den der skal
opgraderes til .3, men hvordan gør jeg det ?

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-12-03 14:26

Leonard wrote:

> [...]
>
> I /lib/ er der kun en libcom_err.so.2 så det er vel den der skal
> opgraderes til .3, men hvordan gør jeg det ?

man rpm

rpm -U ... upgrade

det skulle du så kunne få til at fungere.

/Andreas
--
Registeret Linux user #292411

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-12-03 17:48

Leonard <nospam@invalid.invalid> writes:

>Så søger på den og finder at den er en del af krb5-lib, som jeg så
>installerer med apt-get install krb5-lib, men den melder stadig samme
>fejl når jeg skriver rpm -ivh courier...

Nu er det sådan cirka længe siden (RedHat 7.x), at jeg legede
med Linux sidst. Men er du sikker på, at rpm og apt-get har
styr på hinandens installationsbaser?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Leonard

Dato : 10-12-03 18:24

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>Men er du sikker på, at rpm og apt-get har
>styr på hinandens installationsbaser?

Aner det ikke.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-12-03 18:30

>Aner det ikke.

Men hvis de ikke har det, ved rpm jo ikke, at du har installeret
dender krb5-pakke... og derfor mener den stadig, at du mangler
at installere den.

Det vil nok være bedst at holde sig til én package manager ad
gangen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-12-03 20:45

Klaus Ellegaard uttered:
> Nu er det sådan cirka længe siden (RedHat 7.x), at jeg legede
> med Linux sidst. Men er du sikker på, at rpm og apt-get har
> styr på hinandens installationsbaser?

Apt på min Rødhætte installerer pakker med rpm. Så formentlig ja.

\\kristian
--
Aibohphobia: the fear of palindromes.