hvordan er det nu lige med grep og ls...?
Fra : Martin Jorgensen

Dato : 08-12-03 18:34

Hej alle.

Jeg skal finde en bestemt fil/bibliotek, indeholdende navnet 'Hej'.
Jeg skriver:

find . -name 'Hej' -print

Derudover vil jeg ikke have de der, "permission denied"-outputs...

Så jeg skriver noget med "grep ???" eller hvordan er det nu man gør? Det er
vel nærmest en "omvendt grep" jeg skal bruge: Jeg skal ikke bruge outputtet
med "Permission denied". Eller er der noget med standard error, som man kan
omdirigere vha. 2>nul ?

Jeg kan ikke lige huske det, håber en er venlig lige hurtigt at svare
tilbage...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Niels Baggesen

Dato : 08-12-03 18:52

Martin Jorgensen <megafedt@hotmail.com> wrote:
> Jeg skal finde en bestemt fil/bibliotek, indeholdende navnet 'Hej'.
> Jeg skriver:

> find . -name 'Hej' -print

> Derudover vil jeg ikke have de der, "permission denied"-outputs...

find . -name 'Hej' -print 2>/dev/null

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-12-03 21:01

Martin Jorgensen skrev i -dk.edb.system.unix:

> Derudover vil jeg ikke have de der, "permission denied"-outputs...
> Så jeg skriver noget med "grep ???" eller hvordan er det nu man gør?

grep -v "ikke ønsket tekst" i_denne_fil > output_fil

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Niels Baggesen

Dato : 08-12-03 21:04

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> grep -v "ikke ønsket tekst" i_denne_fil > output_fil

Men det bliver endnu mere kompliceret, fordi du skal bruge

find . -name Hej -print 2>&1 | grep -v "Permission denied"

/Níels

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 09-12-03 11:03

Niels Baggesen wrote:

> Men det bliver endnu mere kompliceret, fordi du skal bruge
>
> find . -name Hej -print 2>&1 | grep -v "Permission denied"

Takker for svarene.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-12-03 21:17

nba@users.sourceforge.net (Niels Baggesen) writes:

>Men det bliver endnu mere kompliceret, fordi du skal bruge

>find . -name Hej -print 2>&1 | grep -v "Permission denied"

Hvad så med filer, der hedder "Permission denied"? Ikke særlig
aktuelt her, hvor vi kun leder efter filen Hej, men....

find . -name Hej -print 2>/dev/null

.....er vejen frem.

Mvh.
   Klaus.