anbefaling af mail-program, der kan læse t~
Fra : Martin Jorgensen

Dato : 08-12-03 00:34

Foranlediget af at der ikke er nogen der har svaret mig i
news:bquunn$7mt$1@sunsite.dk vil jeg gerne høre hvad i andre herinde bruger
af mail-programmer under X-vinduessystemet og hvorfor.

Jeg bryder mig ikke om Pine, da den jo ikke viser noget grafik eller html.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 08-12-03 01:44

Martin Jorgensen wrote:

> [...]
> bruger af mail-programmer under X-vinduessystemet og hvorfor.
>
> Jeg bryder mig ikke om Pine, da den jo ikke viser noget grafik eller html.

Jeg bruger tre:

Kmail er ok, specielt hvis man bruger KDE.

mozilla-thunderbird, er blevet rigtig godt, selvom der stadig er mangler.
Fx. kan man uder linux ikke en URL ved at klikke på den, men drag'n'drop
til mozilla virker.

sylpheed (eller sylpheed-claws) kræver meget få ressourser, så man kan bruge
det på små maskiner. Til html indlejrer sylpheed-claws browseret dillo, som
også bruger meget få ressourcer.

Fælles for de tre er at de kan:

1. bruge både IMAP og POP3
2. Hente post kryptereret (SSL)
3. Aflevere post krypteret (TLS)

I virkeligheden er det autorisation og ikke kryptering, der er det vigtige.
På mailserveren i vores andelsforening, tillader vi under ingen
omstændigheder ukrypterede passwords over nettet og vi relayer kun post,
hvis forbindelsen er autoriseret.

Evolution skulle også være godt, men jeg har ikke prøvet det.
Og så bruger jeg også VM i Emacs, men jeg ved ikke om det tæller her. VM kan
godt vise grafik og html, men det er ikke fantastisk godt.

--
Niels

Fra : Christian Joergensen

Dato : 08-12-03 12:47

On Mon, 08 Dec 2003 01:43:35 +0100, Niels Elgaard Larsen wrote:

> mozilla-thunderbird, er blevet rigtig godt, selvom der stadig er mangler.
> Fx. kan man uder linux ikke en URL ved at klikke på den, men drag'n'drop
> til mozilla virker.

Det er netop blevet fixed i den version der lige er kommet på gaden i dag

--
Christian Jørgensen | Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk |

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-12-03 04:36

On Mon, 8 Dec 2003 00:34:24 +0100, Martin wrote:

> Foranlediget af at der ikke er nogen der har svaret mig i
> news:bquunn$7mt$1@sunsite.dk vil jeg gerne høre hvad i andre herinde
> bruger af mail-programmer under X-vinduessystemet og hvorfor.

Jeg bruger Gnus. Fordi jeg kan. Eller, som manualen siger:

"After you've been subjected to The Gnus Way, you will come to love
it. I can guarantee it. (At least the guy who sold me the Emacs
Subliminal Brain-Washing Functions that I've put into Gnus did
guarantee it. You Will Be Assimilated. You Love Gnus. You Love The
Gnus Mail Way. You Do.)"

<http://www.gnus.org/manual/gnus_159.html#SEC159>

Jeg har konfigureret min Gnus til ikke at vise HTML (man kan
konfigurere den til at bruge forskellige fremvisere ellers); billeder
viser den når jeg klikker på dem.

Nå ja, Gnus kan bruges både med og uden X. Men ikke uden en emacs.

Mvh.

--
"Do not feed the oysters under the clouds" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 08-12-03 10:08

Martin Jorgensen wrote:

> [...]
> bruger af mail-programmer under X-vinduessystemet og hvorfor.
>
> Jeg bryder mig ikke om Pine, da den jo ikke viser noget grafik eller html.

Evolution.

--
Registeret Linux user #292411

Fra : Torsten Poulin

Dato : 09-12-03 20:19

Martin Jorgensen skrev:

> Jeg bryder mig ikke om Pine, da den jo ikke viser noget grafik
> eller html.

Pine håndterer html ganske udmærket. Ikke helt ulig lynx.

--
Torsten