MS Windows
briani 27239
Dual CPU på XP???
Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 19-12-03 11:58

Hej Derude

Jeg har lige har fået job og snart har råd til at bygge en DreamMachine....

Jeg vil køre Linux Til alt der kan køre på Linux, og Win XP til spillene...

Og så har jeg en idé om at bygge maskinen på denne måde, nemlig med
dual CPU, dual RAM og RAID 0 (Striping). Her melder sig så nogle spørgsmål:

Ang CPU:
1. Hvor godt kører XP Pro med to CPUer?
2. Hvor godt kører Linux med to CPU'er?
(Tænker specielt på stabilitet, og kompabilitet med spil og andet software.)
3. Er der flere versioner af XP, hvilken er så bedst egnet?
3. Der er flere versioner af Linux, hvilken er bedst egnet?
3. Hvad er mest stabilt? Intel eller AMD?
4. Hvis det bliver Intel, er der så noget at hente ved at købe deres HT
processorer???
5. Hvilke chipsæt skal man gå efter?
6. Hvilke motherboards er mest stabile?

Ang RAID:
1. Er der en grund til at køre SCSI RAID fremfor ATA RAID?
2. Hvis SCSI er bedst, hviken type er så at foretrække?
(Hvordan Ghoster man under et system baseret på SCSI? Begge veje.)
3. Hvis det er ATA, hvilket mærke/model motherboard er så mest stabilt med
integreret ATA RAID?
(Tænker på at det bør være integreret pga PCI flaskehalsen.)
4. Er SATA et seriøst og velgennemprøvet alternativ?
5. Vil gerne køre Linux til det Linux er bedst til, og XP til Spil. Vil
skifte hdd'erne sætvis via to skuffer,
hvilke skuffer er mest stabile og værd at anbefale??

Ang Dual RAM:
1. Hvilken type/mærke er bedst/mest stabil?
2. Hvilke forholdregler skal man tage ved Dual RAM?, skal de sidde i sæt
eller??
3. Er der nogen forbedring i hastighed ved at komme 1 Gb ram i frem for 512
Mb?
4. Hvor meget ram skal der til for at XP aldrig swapper mere, eks under UT
2003?

Ang PSU:
1. Hvor meget skal der til før ovennævnte system kører stabilt?
2. Kan én PSU evt trække to Intel CPU'er?

Mvh Henrik

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-12-03 13:30

Henrik (8600) skrev:

> Jeg har lige har fået job og snart har råd til at bygge en
> DreamMachine....

Ja, det er efterhånden til at forstå. Dette er den tredje gruppe jeg
læser dit indlæg i. Kunne man ikke lokke dig til at følge rådene på
følgende side, hvis du absolut skal masseudsende et indlæg til flere
forskellige grupper? <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Teddy Bonde

Dato : 19-12-03 13:34

On Fri, 19 Dec 2003 11:58:10 +0100, "Henrik \(8600\)"
<dk8008FJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Ang CPU:
>1. Hvor godt kører XP Pro med to CPUer?

Efter min mening SuperB, da jeg fik min XP-Pro kørte jeg med et Abit
BP6 Dual 2x400Mhz, og det board køre idag som min Server.

>3. Er der flere versioner af XP, hvilken er så bedst egnet?

Min mening Pro til Dual, Home understøtter ikke DualCPUs

>3. Hvad er mest stabilt? Intel eller AMD?

Smag og behag, min meninger Intel

>6. Hvilke motherboards er mest stabile?

Abit, Asus men igen smag og behag

>2. Kan én PSU evt trække to Intel CPU'er?

Kommer an på hvor store dine CPUer er plus om det er AMD
Joda, men igen pas på, hvis det er AMD, så skal den ha noget Power :(

Og det var lige min mening..
TB

Fra : Gitte og Claus

Dato : 19-12-03 16:22

"Teddy Bonde" <tbonde@bearwebs.[ADDDK]> wrote in message

> [...]
>
> Kommer an på hvor store dine CPUer er plus om det er AMD
> Joda, men igen pas på, hvis det er AMD, så skal den ha noget Power :(

sjovt nok bruger Intel for tiden mest effekt af de 2

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 19-12-03 17:46

Mht. Linux skal du passe på hvis du ikke kender til det!
Der findes utrolig mange distroer (versioner), og kender man ikke til det
vil jeg anbefale Mandrake.
Du skal dog væære klar over at dett, i sig selv, er en overgang fra
Windåsen! Pludselig er der altså ikke så meget man kan DL fra internettet,
hvis man gerne vil have det til at virke.
Du kan få en god (og billig) udgave på www.linuxpusher.dk, som ifølge min
mening er bedre end at sidde og lede efter den rigtige version (der er flere
versioner af det samme program end f.eks. M$ tilbyder, og derefter brænde.

Håber at det hjalp en smule.
Rødhætte kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg ikke har sat mig ind i
overgangen Fedora endnu, men jeg ved da at de har udgivet den første
aktuelle Fedora kernel.

Venlig hilsen
Andreas