MS Windows
briani 27239
problemer med font i xp
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 18-12-03 21:36

Hejsa

Først vil jeg sige at jeg ikke aner om det er rigtig gruppe, ellers så
sorry.

Mit problem er at når jeg vil bruge fonts jeg har hentet ned og som jeg ved
kan køres på min pc, så vil den ikke bruge dem før jeg åbner fonten i mappen
fonts og så går ind i ex. word/psp eller lign. Så kan jeg vælge den og bruge
den, men lukker jeg og gemmer et dokument med en af typerne , når jeg så
åbner det står det hele med arial igen ?

Hvordan kan det være og hvad kan jeg gøre ? Ville jo genr ekunne bruge nogen
af de mere specielle fonts til at arbejde emd og kunne gemme dem , uden man
hver gang skal åbne fonten i ved siden af for at læse dokumentet

MVH
Gitte

Ps bruger xp home edition

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-03 23:35

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev :

> [...]
>den, men lukker jeg og gemmer et dokument med en af typerne , når jeg så
>åbner det står det hele med arial igen ?

Hvordan har du fået fonten ind i fontmappen?

Du har vel ikke blot kopieret den ind?

Den skal installeres via Filer => Installer ny skrifttype.
--
Knud

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 19-12-03 07:52

Hejsa

Jeg lagde den direkte ind da jeg downloaded dem men prøver da lige at se
om jeg kan finde ud af det du siger

MVH
Gitte

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 19-12-03 07:57

Hmm Kan ikke nogen steder finde noget der hedder installer ny skriftype ?

Måske du kan guide mig helt derhen ,altså i hvad mappe du mener, for i fonts
mappen er der intet

MVH
Gitte

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-12-03 09:19

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm Kan ikke nogen steder finde noget der hedder installer ny skriftype ?
>
> Måske du kan guide mig helt derhen ,altså i hvad mappe du mener, for i
fonts
> mappen er der intet

Gå i Kontrolpanel -> Skrifttyper.
Vælg "Fil" -> "Installer ny skrifttype"
Vælg den placering hvor dine downloadede skrifttyper ligger.
De vil nu blive vist i listen øverst i vinduet.
Vælg "Marker alt" og "OK" - så er de installeret
--
Peter J

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 19-12-03 10:11

Hejsa

Tusind tak, for jeres hjælp, nu virker de

MVH
Gitte

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-12-03 10:56

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev
> Tusind tak, for jeres hjælp, nu virker de

Jamen velbekomme da - og god jul
--
Peter J