MS Windows
briani 27239
Opstartsproblemer
Fra : Jes Knudsen

Dato : 17-12-03 15:46

Hej

Jeg har simpelthen et kæmpe problem. Jeg ville opgradere mit Win95 til
WinXP og installerede WinXP.

Den spurgte om den skulle slette Win95 og fortsætte - Jeg svarede ja.
Installationen gik utroligt langsomt og da den var færdig og
genstartede er den frosset fast i opstartsbilledet til winXP.

Jeg har prøvet alt for, at komme ud af dette men alt er låst. Jeg kan
ikke engang starte den i fejlsikret tilstand.

Jeg er villig til at formatere min harddisk hvis det er det som der
skal til - men jeg kan ikke komme ud til dos prompt så hvordan gør jeg
det ?

Jeg har en Intel 466.

Håber der er lidt ekspert bistand derude - Tak.

Fra : Toki Lee

Dato : 17-12-03 17:08

Kan din puter bootes fra CD-drev? Hvis ja, så formater HD'en og lav en ren
installation fra CD'en (hvis den er bootable)

Vh,
Toki

Fra : Pico

Dato : 17-12-03 23:35

Toki Lee wrote:
> Kan din puter bootes fra CD-drev? Hvis ja, så formater HD'en og lav
> en ren installation fra CD'en (hvis den er bootable)

Ellers må du til Microsoft og hente de 6 startdisketter til XP eller du
kan finde dem hos bootdisk.com hvor der også er vejlednilnger.
Hvis du ikke har ændret til NFST kan du også bruge en Win 98
bootdiskette og på XP Cd'en gå til I386 og starte fra Winnt.exe der
er dos startfilen. Ikke Winnt32.exe der kun bruges når du står i
Windows.
Pico