MS Windows
briani 27239
Problem med XP - mappeoptælling
Fra : Peter

Dato : 16-12-03 20:40

Jeg har fået en af mine venners PC'er (bærbar Compaq Pressario 2100) til
reparation, fordi den ikke vil starte op. Fejlmedddelelsen er "Windows kan
ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<rod>\system32\hal.dll. Geninstaller en kopi af ovenstående fil"

Med PC'en følger en gendannelses CD .... sic men jeg vil helst undlade at
bruge den så jeg prøver med min egen XP CD.

Det er ikke lykkedes mig at kopiere filen ind og ved dir på system32
biblioteket får jeg meddelelsen "Der opstod en fejl under mappeoptællingen"
! Den har jeg ikke set før ?

Umiddelbart kan jeg heller ikke kører en repair, sikkert fordi det er en
home XP på PC'en medens min er en proffesionel ?

PC'en reagerer heller ikke på F8 selvom jeg tror en scandisk ville løse
problemet ?

Nogen gode ideer ?

Peter

Fra : Per Bekker-Madsen

Dato : 16-12-03 20:45

http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml

Per

Fra : Peter

Dato : 16-12-03 21:50

"Per Bekker-Madsen" <per@oz1eqc.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml
>
> Per

Tak for budet, Per, men problemet er at jeg ikke kan kopiere filen ind.....
Peter

Fra : Per Bekker-Madsen

Dato : 20-12-03 11:18

Download filen ned på en diskette.
Boot din PC fra en Startdiskette.
Sæt disketten i med Hal.dll og copy den til C:\Windows\system32

MVH

Per Bekker-Madsen

Hvis du ikke kan downloade den, vil jeg gerne maile den til dig.