MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dos program
Fra : Per Bekker-Madsen

Dato : 16-12-03 20:32

Hej

Jeg har et Yatzy spil til DOS, som min gamle mor elsker at spille. Desværre
crashede hendes HD, så nu har jeg sat en ny i og installeret XP igen, men nu
kan jeg ikke starte det spil længere den kommer bare med en fejl som lyder:

EXECUTION ERROR 0B AT PC=469A
Program terminated.

Jeg har forsøgt alle indstillinger (95/98/2000 mode etc) men intet hjælper.
Kan det være fordi den oprindeligt blev installeret under Win98 derefter
opgraderet til W2K og senere opgraderet til XP ?

Hvad mangler jeg at gøre/prøve ?

MVH Per Bekker-Madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-12-03 22:21

"Per Bekker-Madsen" <per@oz1eqc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det være fordi den oprindeligt blev installeret under Win98 derefter
> opgraderet til W2K og senere opgraderet til XP ?

Formentlig ikke noget. Rene dosprogrammer vil normalt aldrig kunne køre
under win xp, da det meste af det gamle dos ikke eksisterer i xp.
Så ud og lede på nettet og find en windows version til hende i stedet for.
Jeg søgte lige i google og fandt bl.a. dette link
http://www.freedownloadscenter.com/Games/Dice_Games/Maxi_Yatzy.html
Der findes mange andre gratis versioner. Jeg har ikke selv prøvet
ovenstående, men da det er et simpelt spil, kan det formentlig bruges.

Kurt

Fra : Arcana Dragon

Dato : 17-12-03 02:58

"Per Bekker-Madsen" <per@oz1eqc.dk> wrote in

> Hvad mangler jeg at gøre/prøve ?

Søg på Google efter et nyt, ikke-dos-baseret Yatzy-program.

Sådan er livet - visse gamle spil kan være meget svære at få til at køre på
moderne systemer.

Hvis nogen f. eks. kan få Ultima 8, Pagan, til at køre på min PC, giver jeg
en bedre middag.

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Sander

Dato : 18-12-03 20:19

Man kunne fra start lave en mindre c: partition hvorpå der installeres
win98, herefter installerer man xp på d:
Xp laver automatisk multiboot når
den installeres efter 98, og så kan man bare genstarte maskinen
i win98 når man skal spille de gamle dosspil.

Sander.

Fra : Per Bekker-Madsen

Dato : 20-12-03 11:07

Hej igen

Tak til Eigil
for hjælpen, den kører perfekt under XP

Forøvrigt er der flere DOS filer i XP end i dos. 6.22

God jul samt godt nytår