Drag & Drop
Fra : Tom-Vidar Nilsen

Dato : 20-12-03 23:16

Jeg lager ett program som jeg ønsker å kunne slippe filer på slik at de blir
føyd til i interne lister.

Etter å ha prøvd Google en stund endte jeg opp med

DragAcceptFiles(Handle, True) i create

og jeg tar imot message WM_DROPFILES når filer blir droppet på formen.

Så langt funger alt bra, men jeg ønsker ikke å droppe filer på formen, men
på komponenter.

Jeg har ikke funnet noen info om source / target posisjon, slik at jeg kan
avgjøre hva som er under der det droppes.
Jeg kan heller ikke spesifisere hvilke komponenter som kan være target.

Om jeg i create spesifiserer enkelt komponenter som

DragAcceptFiles(InfoPanel.Handle, True);
DragAcceptFiles(MainPanel.Handle, True);

Så ser alt bra ut, men jeg får ikke beskjed om droppede filer.

Jeg har sett OnDragDrop osv, men der skjer det ikke noe. Er dette kun innen
eget program ?

Hvordan gjør jeg dette ?

Hilsen Tom-Vidar