Nyt bundkort og processor?
Fra : FatPete

Dato : 21-12-03 16:09

Går og overvejer at købe ny processor og har brug for lidt hjælp med det.

Har ikke ret meget forstand på processorer, men jeg går ud fra jeg også skal
ha nyt bundkort?... min nuværende processor er en 1400 mhz t-bird og jeg
regner med at skal ha noget omkring 2,4 Ghz. Aner ik hvad mit bundkort
hedder!

Hvad kommer det til at koste med et nyt bundkort og en 2,4 Ghz processor? Og
hvad skal man vælge???

Mvh Peter

Fra : Klaus

Dato : 21-12-03 16:45

Skal det være billigt men stadig mærkekram, ville jeg tage et asus a7n8-x
bundkort hos shg,- og en 2,2ghz til ca. 500,-kr + pc3200 400mhz kingston ram
til 580,- hos bjtrading.dk. ialtca1700kr. Dette system kan du så altid bygge
videre på. Dog kører bundkortet kun agpx8.

Mvh Klaus

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-12-03 21:12

"Klaus" <klausmueller@tele.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bygge
> videre på. Dog kører bundkortet kun agpx8.

Æhh er der nogle bundkort der kører med mere end 8xAGP?
Det er denne linie der for mig til at undres: Dog kører bundkortet kun
agpx8.
Mener heller ikke at Asus a7n8-x kan køre dual channel.
Gevinsten ved dual channel er dog forsvindende lille med Amd at det ikke gør
det store.

Fra : Klaus

Dato : 21-12-03 22:58

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]

> Æhh er der nogle bundkort der kører med mere end 8xAGP?
> Det er denne linie der for mig til at undres: Dog kører bundkortet kun

Jeg så et sted at det kun kørte 8xagp (1,5v), men det kan vist også køre
4xagp. Men var kun et tillægsinformation hvis han også skulle til at skifte
grafikkort. Hvad får så dig til at tro, at det kører med mere end 8x, i
tilfælde af det max kan køre 8x; det giver da slet ingen
mening...overhovedet

Mvh Klaus

Fra : Michael Andersen

Dato : 21-12-03 23:16

"Klaus" <klausmueller@tele.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3fe61683$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> grafikkort. Hvad får så dig til at tro, at det kører med mere end 8x, i
> tilfælde af det max kan køre 8x; det giver da slet ingen

Nu skrev du heller ikke "max" men der i mod "kun", hvilket normalt vil
forstås som at der var noget der var bedre, hvilket ikke var tilfældet.

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-12-03 00:49

> [...]
> grafikkort. Hvad får så dig til at tro, at det kører med mere end 8x, i
> tilfælde af det max kan køre 8x; det giver da slet ingen

Det var "kun" der fik mig til at tro at AGPx8 skulle være en dårlig ting.
Jeg ved udemærket at det hurtigste i dag er AGPx8 og jeg ved også at der er
forskel på spændingen.
Det var formuleringen jeg spurgte til, ikke det tekniske.
Men det ser ud til at vi sådan set er enige.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-12-03 05:59

In article <3fe61683$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
klausmueller@tele.mail.dk says...
> Jeg så et sted at det kun kørte 8xagp (1,5v), men det kan vist også køre

AGPx8 er 0.8V
AGPx4 er 1.5V

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-12-03 05:58

In article <3fe5bf1c$0$95066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
klausmueller@tele.mail.dk says...
> videre på. Dog kører bundkortet kun agpx8.

AGPx8 er et mindre marketingsstunt. Kan det AGPx8 kan det også AGPx4.

Fra : Leony

Dato : 21-12-03 18:04

In news:3fe5b79a$0$95062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
FatPete <Fedepede@tdcadsl.dk> typed:

> Går og overvejer at købe ny processor og har brug for lidt hjælp med
> det.

Skriv lidt om hvad du bruger din computer til.
Der er ingen grund til at købe/vi sammensætter en monstermaskine til
7000 kr hvis det eneste du bruger den til er internet, email og 7-kabale
(din gamle maskine er mere end rigeligt i stand til at køre disse ting
tilfredsstillende).

>Aner ik hvad mit bundkort hedder!

Det er ellers væsentlig information, måske kan du nøjes med at opgradere
processoren og så bliver det noget billigere.
Oftest står modelbetegnelsen på selv motherboardet, så hvis du tager
kabinettet af, så burde du kunne se navnet på boardet.

Du kan også tjekke BIOS ID string, du kan læse mere på denne side om
metoden:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Du kan også downloade et program, som kan vise ID string på siden.

> Hvad kommer det til at koste med et nyt bundkort og en 2,4 Ghz
> processor?

Prisen afhænger af hvad man vælger.
Regn med ca. 1500 kr for processor og mellem 700-1200 kr for
motherboard.

AMD-løsningen bliver lidt billigere, men de har endnu ikke en processor
på 2,4 GHz (men det gør det absolut ikke til en dårlig løsning).

Derudover kan det være du skal have nye RAM og evt en ny strømforsyning.

> Og hvad skal man vælge???

Som sagt, hvad skal du bruge computeren til?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/