Asus.: CUSL2-C ATX
Fra : Carsten&Birgitte Boh~

Dato : 18-04-01 23:39

Hej

Har brug for lidt support fra andre Asus CULS2-C ejer, problemet ligger i
PCI slotsene, jeg har monteret et SCSI Adaptec 2940AU (PCI), og det køre
fint, derefter er der monteret et Netværkskort 10/100Mbit, det køre også
fint, nu kommer problemet, når lydkortet SB live 1024 (PCI) bliver monteret
og derefter driver/software skal installeres, går computeren ned (BLÅ
SKÆRM).

Jeg har prøvet at bytte rundt på alle mine PCI kort i alle PCI slotsnen, og
hver gang lydkortet skal installeres går Computeren ned (BLÅ SKÆRM).

Er det en konflikt i PCI slotsnen...........eller.?, har du/i været ude for
noget lignende og løst det, ville det være rart med lidt acistance.

Så lige en ting til , det er normalt at computeren siger en BIB lyd ved
opstart, derefter 2 klikke lyde fra bundkortet/højttaler der sidder inde i
computeren, det har jeg ikke bemærket før ved mine andre computere, er det
normalt.

På forhånd tak for hjælpen.

Carsten

Fra : emeskay

Dato : 19-04-01 00:30

Jeg havde en lign. mærkeligt problem med Live! player 1024 kortet:
Jeg havde et Asus P2B med en P3 500Mhz. Jeg ville opgradere til en
coppermine 650Mhz men, det ville lydkortet simpelthen ikke være med til. Jeg
måtte faktisk opgive!! Jeg havde som dig, også byttet om på kortene men uden
succes!! Jeg havde til forskel, installeret driverne(da jeg jo bare skulle
opgradere CPU'en) på forhånd!
/Morten Sigaard

Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 09:36

Heysa. Du skal bare downloade de nye drivers til
dit live! kort. Længere er den vist ik.
Mvh Thomas

Fra : Carsten&Birgitte Boh~

Dato : 19-04-01 01:02

Hej Thomas

Løser det problemet, eller er det gætteri

Vh.Carsten

Fra : Michael Jul Andersen

Dato : 22-04-01 17:51

har du prøvet at tage alle dine andre PCI enheder ud og så installere dit
lydkort og så sætte dem i en af gangen.... så finder du jo nok ud af om det
er andre hardware enheder som skyldes dit problem

Mvh

Michael

Fra : Carsten&Birgitte Boh~

Dato : 23-04-01 00:53

Hej Michael

Problemet er løst......det var de nyeste live ware driver der skulle til,
som Thomas sage.

"Michael Jul Andersen" <henning_perker_lotto@larsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:9bv2af$la$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-01 08:45

Carsten&Birgitte Bohn Pedersen skrev...

>Jeg har prøvet at bytte rundt på alle mine PCI kort i alle PCI
>slotsnen, og hver gang lydkortet skal installeres går Computeren ned
>(BLÅ SKÆRM).

Jeg har bygget en maskine med et CUSL2, og samme type PCI kort. Dem
monterede jeg som følger:

PCI1: Adaptec 2904 SCSI controller.
PCI5: Sb Live! Player
PCI6: Realtek 10Mbit netkort